Should've Taken The Chance. Kapitel 47.

Previously:
"Nora" började jag osäkert men visste inte riktigt hur jag skulle fortsätta så istället tog jag hennes hand i min och drog med henne in i sovrummet.
"I know" viskade jag och lyfte min tröja över huvudet. Hela min rygg var täckt med blåmärken och rivmärken. Man kunde skymta mina fortfarande inte helt läkta revben och jag suckade. 
"This is why I didn't love him. He hit me Nora and he... he.. used me in other was" sa jag, oförmögen att säga ordet.
"You have to leave him before he starts doing that to you. Please Nora, don't claim that you can't because you love him because you can never love a man that treats you like this" bad jag och kollade in i hennes ögon.
"But Sky, I love him"
 

Nora fäste sin blick på sina händer innan hon upprepade vad hon sagt.
"I love him Sky, I really do" sa hon och fiddlade med sina fingrar.
"I can't help but think that it's worth it if it means that I get to be in a relationship with the one I love" förklarade hon och kollade försiktigt upp på mig.
"But Nora, Adam doesn't love you back, he's not capable of loving anyone but himself that's why he can do what he's done to the both of us. Nora, it's not worth it. Please?" bad jag och tog hennes händer i mina.
"I'm going to Ireland for a week tomorrow, please try to avoid him 'til then and we'll talk more when I get back" föreslog jag och hon nickade.
"I suppose. So you going to see Niall?" frågade hon och försökte sig på ett leende.
"I am, he was bored so he asked me to come celebrate New Years with him" svarade jag leendes.
"Remember last year at New Years" sa hon.
"Yeah I do, I had a great time" svarade jag och ställde mig sedan upp.
"How about I make us some dinner and we'll catch up?" föreslog jag och hon log.
"I missed you Sky" sa hon och jag log ett snett leende.
"Believe me, I missed you too" svarade jag och drog med henne in till köket.

 

"So Nora and Adam are in a relationship?"
"Yes"
"And Adam hit Nora"
"Yes"
"And you're helping her even though she slept with your boyfriend?"
"Yes"
"Why?"
"Because Niall, I will not stand on the side and watch him abuse anyone. Even though she did that to me she certainly does not deserve that. Never!" Nialls fråga fick mig att känna mig arg och irriterad. Var det inte självklart?
"You're right, I'm sorry. I didn't think about that" sa han snabbt och jag suckade.
"I know you didn't" svarade jag och lutade mig sedan på mina armbågar över köksbänken.
"Anyway, I land at eight tomorrow night. You better be there to pick me up" sa jag skämtsamt och bytte ämne.
"Nah, I'll just leave you there all by yourself" skämtade han och jag log.
"Well I've finished packing and I can't wait to get there. I miss you Niall" sa jag och log.
"I miss you to Sky and I can't wait until you get here" svarade han och jag visste att han också log.
"I should go to bed now. It's past midnight" sa jag efter en snabb titt på klockan.
"Yeah you're right. I'll see you tomorrow night, I love you" sa han och jag nickade.
"I'll see you tomorrow. Love you!" svarade jag och la på.


Planet gick inför landning och jag kom på mig själv med att hålla andan. Landningen hade alltid varit den värsta biten med att flyga enligt mig. Jag tyckte definitivt inte om den kittlande känslan i magen som så många andra faktiskt verkade tycka om.
We have now hit ground in Dublin. We hope you had a pleasant journey, thank you for flying with Air Ireland
Planet hade, mycket riktigt, träffat marken och styrdes just nu in emot den ut markerade gaten. Jag knäppte hastigt av mig sätesbältet, när klartecken hade givits, drog med mig mitt handbagage och var nästan först ut i hallen där vi skulle hämta våra väskor. Jag hittade min väska snabbt och sökte efter Niall i den stora ankomst hallen.
”Skyyyy” hörde jag och vände mig om. Det var precis att jag han se den blonda kalufsen innan jag drogs in i en hård, men ändå mysig kram. Niall. Jag slöt mina armar kring hans överkropp och suckade med ett leende.
”I’ve missed you” mumlade jag in i hans bröst och han gav mig en lät knuff bort ifrån honom för att kunna se på mig.
”God I missed you too” log han och tog tag i min väska.
”Let’s go!” sa han högt och jag log brett.


Kort. Halvdant. Men det är en uppdatering.

Ville bara se till att få upp något till er även om det bara var något som detta, men jag hoppas att ni uppskattade det och fortsätter att vara förstående :)

/Embla, Izabella & Olivia.xx


Kommentarer


Bella

Jag förstår er och det är tråkigt deyt som hände med USB-minnet. Fortsätt och skriv även om det blir lite tråkigt att skriva om allt det man redn skrivit. Snälla fortsätt bara skriv!! :)

Svar: Tack Bella, vi lovar att vi inte tänker sluta än på ett bra tag! :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag kan se)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback







© Olivia Wahlström, Izabella Nanu & Embla Nordén Schau