Should've Taken The Chance. Kapitel 28.

Previously:
Jag satte mig ner på knä bredvid Niall där han satt och studerade Harry och Louis’ sandslott. Vi hade spenderat dagen på stranden och tillslut hade de två bestämt sig för att bygga ”det bästaste och störstaste sandslottet någonsin”. Så nu satt de där med sand där sand inte borde vara och byggde på.
”Pose” sa Niall och jag märkte hur han höll upp systemkameran framför mig, så jag satte ner mina händer i sanden, så att jag stod på alla fyra, och lutade på huvudet. Niall visade mig bilden och jag flinade, ey sexy!
 

Organisation. Nyckelordet, som Konnie så fint kallat det, för att få detta stora spektakel att funka. När Louis sedan lyckats skära upp sin fot i havet så hade allt helt plötsligt slutat upp i rent kaos, därför så kände jag nu en lättnad att jag satt i bilen påväg till sjukhuset med Louis. Så att jag kunde slippa allt kaos borta i huset.
”I feel like I should thank you for hurting yourself so that I didn’t have to stay over there with all the chaos but then again, it wouldn’t be any chaos if you hadn’t hurt yourself. So I dont know” babblade jag på medan ett leende växte på Louis.
”Well, I like to mix things up. Make them interesting and leave a mark of me being there” sa han och jag skrattade åt hans konstiga påstående,
”You’re such a weirdo” skrattade jag.
Bilen svängde in på sjukhusparkeringen och jag tog en snabb titt på sjukhuset. Det såg inte direkt modernt ut ifrån utsidan men vi fick väl hoppas att de kunde hjälpa oss med Louis fot åtminstonde.
Vi klev ur bilen, eller jag och chauffören klev ur Louis fick vi hjälpa och sedan stödja eftersom hans fot svullnat upp ordentligt, och började ta oss fram till sjukhusdörrarna.

 

Precis som jag trott så hade sjukhuset inte varit i toppklass. Få rum fanns och sängar var placerade längs med väggarna. Fullt hade det varit också så det hade tagit över en timma innan vi ens fått träffa en sköterska, som i sin tur skickade oss vidare till en läkare -något vi fick vänta ytterligare en timma till. När vi äntligen fått träffa läkaren så hade han konstaterat att Louis blivit stucken utav en sjöborre. Smärtsamt.
Han hade fått smärtstillande och sedan hade vi blivit utskickade. Han hade inte sagt åt oss vad vi skulle göra utan bara skickat hem oss. Fantastiskt duktig läkare.
Vi satt nu, i alla fall, i bilen på väg tillbaka till huset. Vi var redan sena till killarnas audition och Louis stressande hjälpte inte mig. Mitt jobb var att lugna ner deltagarna, hjälpa dem och se till så att de mådde bra. Jag visste inte hur jag skulle göra något utav det med Louis, just i den stunden.
”Relax, you’ll be fine” försökte jag lugnande och la trevande min hans på Louis’ studsande knä.
”How would you know?” sa Louis stressat.
”Look, just take it ease. What do you think will happen, that they will kick you out of the competition? Most unlikely” sa jag och log emot honom.
”You’ll be fine just take a deep breath and relax.” Han kollade skeptiskt på mig men följde ändå mina instruktioner, några djupa andetag senare och han såg genast mycet lugnare ut.
”See, it’s all right” log jag och han flinade.
”We’re back” sa chauffören och log emot oss i backspegeln.
”Thank you for the ride” tackade vi och klev ur bilen.
På trappen satt fyra, oroliga, killar och väntade på Louis. Deras ansikten lös upp när de fick syn på oss och de mötte Louis i en stor kram. Leendes stod jag till sidan och kollade på dem, återförenade och glada för att deras vän mådde bra. Louis vände sig om och gav mig ett leende och mimade tack.

 

”Next up is One Direction” meddelade jag Simon och lutade mig över ryggstödet på hans stol.
”And how come you are telling me this instead of one of the crew members?” frågade han leendes och jag skrattade lätt.
”Because I haven’t seen you all day and I’ve been spending my day in a hospital so I thought you might be able to cheer me up. So I came here” svarade jag och vände mig emot Sinitta.
”Sky” hälsade jag och sträckte fram min hand, hon tog tag i den och skakade,
”Sinitta” hälsade hon och jag log.
”Nice to meet you” log jag och hon höll nickandes med.
”So, 10 minutes” sa jag och gav Simon en kyss på kinden.
”Bye” ropade jag och sprang iväg emot platsen där killarna, troligtvis, nervöst stod och väntade på att få gå och sjunga.
”Here I come” ropade jag när jag rundade hörnet och sprang rakt in i Nialls famn. Han tog skrattande emot mig och jag flinade.
”What an entrence” sa jag skämtsamt och ställde mig upp ur Nialls famn.
”Nervous?” frågade jag killarna och de nickade.
”I can’t breathe” sa Niall och jag tog lugnande hans hand.
”Simon is sitting there, in his chair, and waiting for you to go out there and sing your little hearts out. So stop being suck babies and just do it” flinade jag och Niall knuffade retsamt till mig.
”Don’t call us babies” klagade Zayn och rynkade på näsan.
”Well, let’s make a deal. Everyone here who’s younger than me, I get to call a baby” sa jag och killarna nickade tvekandes på huvudet.
”Okay, so I get to call Niall a baby. You Harry?” frågade jag och han nickade.
”I’m a ’94 so if you can call Niall a baby then me too I suppose” svarade han och jag gjorde en liten fistbump i luften,
”Not that I like it!” la han till och jag skrattade.
”Liam when’s your birthday?”
”29th of August, ’93” svarade han och jag vände mig emot Louis.
”You?” frågade jag och han skakade leendes på huvudet.
”24th of December, ’91” svarade han och flinade.
”Damn. So Liam, you’re a baby. Now how about Zayn. You a baby?” frågade jag retsamt och han ryckte flinandes på axlarna.
”January, ’93” svarade han och jag suckade,
”Date?” frågade jag avvaktande.
”12th” svarade han och jag log stort medan jag började skratta,
”Suckeeeer” ropade jag och han kollade förvirrat på mig.
”My birthday’s 10th of January, ’93!” sa jag och klappade mina händer.
”So it’s just Louis and me that isn’t babies” retades jag men höjde snabbt mitt finger emot Louis.
”Don’t you dare call me that” varnade jag och han flinade.
”Now go, they’re waiting for you!”


Kapitel 28. Inte så händelserikt, men alltid någonting intesant.
Kommentera på nu dåå :')

/Embla, Izabella & Olivia.xx


Kommentarer


Felicia Siecke

ap bra, som vanligt ;) xx

El

asbra!

Nina

Du riktigt duktig du borde värkligen bli författare tänkt på det?

Nina

Hoppsan menade ni! Hehe -.-'

My

Nu finns det tillräckligt många kommentarer så ni kan lägga upp nästa? :D Men, jättebra! Längtar t nästa! :)

Helenaa

Apigt apbra! X

Magda!!!

Lääääääääääääääääääääbgtar tills nästa kapitel!!!

Kramizar!!


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag kan se)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback







© Olivia Wahlström, Izabella Nanu & Embla Nordén Schau