Should've Taken The Chance. Kapitel 25.

Previously:
Vi hade dissat det överfulla Starbuckset och satt nu istället på ett mysigt litet kafee som vi hittat längre ner på gatan. Personalen var supertrevlig, kaffet var sjukt gott och ett allmänt lugn låg över oss som moln. 
”I love this place” sa Niall och jag log emot honom.
”I know, it’s so peaceful” med ett leende lät jag min blick svepa över de få gästerna. De flesta hade myst ner sig i fotöljen med näsan i stucken i en bok och en mugg i handen. Personalen stod och småpratade bakom disken medan de väntade för att se om någon ville ha påfyllning eller allmän service.
”I like this quiet atmosphere” sa jag och vände mig sedan tillbaka emot Niall.
”So much better than Starbucks” sa han och jag log stort.
”Way better”

Klockan halv åtta nästa morgon så satt jag inne i det stora konferansrummet, med en rykande kopp kaffe i handen och Simon satt på andra sidan bordet djupt insjunken i sina papper.
”I swear that you told me to come here earlier just to be mean” sa jag och fångade hans uppmärksamhet,
”No one is here” klagade jag och han tog skrattandes en klunk utav sitt te.
”They’ll be here any minute. If not, I owe you lunch” svarade han,
”You owe me lunch anyways” fnös jag och Simon skrattade.
”Sure” log han precis när dörren slogs upp och Konnie, Dermot, Dannii, Cheryl Cole och Louis Walsh klampade in.
”Hello” hälsade Konnie och slog sig ner i jämte mig.
”Morning” hälsade jag tillbaka med ett leende.
”So now that everyone is here we can get started” sa Simon och delade ut en bunt pappren.
”Dannii has requested to have her Judges Houses in Australia” började han och nickade emot Dannii som spänt väntade ifall hon skulle få det,
”And the producers have said yes” log han och Dannii klappade lätt sina händer.
”Awesome, can’t wait” sa hon lyckligt och Simon vände sig sedan emot Cheryl och Louis.
”Cheryl – Askott and Louis – Ireland” informerade han och de båda nickade lätt.
”I will have my judges house in Marbella, Spain” sa han sedan och pekade sedan ner på pappret. Jag kollade ner på det och fick se en massa nummer, datum.
”Here’s the dates of where and when everyone will be at the different locations” han tog en paus för att kolla så att alla förstod, innan han fortsatte.
”Dannii will start, then Louis, Cheryl and lastly me” Jag nickade i kapp med de andra.
”So the dates are on this paper aswell as the flights you are going on and everything” han vände sig sedan emot mig och log,
”Sky, you will fly together with the contestants while Konnie and Dermot will be there a couple of days before. Got it?” frågade han och jag nickade leendes.
Mötet pågick i en timme till och eftersom Simon var tvungen att samla ihop alla hans papper och sådant, och eftersom vi skulle luncha, så fick jag vänta minst en halvtimma på honom också.

”So how have you been? We haven’t seen eachother off work for quite some time” Simon stoppade in en skiva utav sitt kött i munnen, medan han väntade på mitt svar.
”I’ve been alright. Been fighting with both Adam and Nora though” svarade jag, det sista lite tystare.
”Really? Why?” frågade han och jag ryckte på axlarna.
”Because I’m not sure about me and Adam and then Nora thinks that we are perfect for eachother and I hate how she tries to decide for me” svarade jag och Simon nickade förstående.
”I see, well I want you to be happy but Adam doesn’t seem like the best guy for you. Maybe you should just focus on the work and making your life here the best that it can be” han tog ett djupt andetag innan han fortsatte,
”I mean, this is still all new to you” avslutade han.
”I just don’t know what to do” suckade jag och sjönk ner i stolen.
”For the moment, you should just relax. Eat your food and enjoy hanging out with me, your favourite person in the whole wide world” jag skrattade åt honom med gjorde som han sa. Jag högg in på min mat och njöt. Han hade rätt, just nu så behövde jag bara slappna av.

 

”I remember when your dad brought you over here for your grandmothers 58th birthday. You were only five and your mum had just recently passed.” Simon log över minnet och kollade sedan tillbaka på mig.
”Your dad dropped you off att Grace's, oh eh your grandmothers house, and then he just left. Didn’t see him until he came to pick you up when you were going back home and that was three weeks later.” Han tog ett djupt andetag och log ett snett leende.
”That was the last time I ever saw you” tårarna letade sig fram i mina ögonvrår och jag lät dem falla samtidigt som jag kröp in i Simons famn.
Alla ni som ser på Simon som en elak, hård och orättvis person. Snälla inse en sak, han är bara rättvis och definitivt inte elak.


Tadaaaa, kapitel 25! Kommentera på bra nu då babes!

/Embla, Izabella & Olivia.xx


Kommentarer


Helena

Lite förvirrande i början men de va jättebra iaf ;D puss, asbra tjejer! xx

Svar: Det är för du är du ;) haha, tack bebish!
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

ellinor

Heeeej, sorry att jag inte har kommenterat bloggen men jag har inte hunnit läst. Men gud vad värt det var att läsa på lektionen! Skit grymt!! :')

Svar: Åh hah det gör inget ;) Glöm inte plugga bara ;) Tack!
xxEmbla.
eionovels.blogg.se

My

Asdfghjkl sååå braaa! Helt kär *.*

Svar: ÅÅh, poetiskt sagt utav dig :D men tack!
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Felicia

Ap-hund bra som vanligt! Dock borde ni hoppa till delen när Niall träffar mig nu ;) xx


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag kan se)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback







© Olivia Wahlström, Izabella Nanu & Embla Nordén Schau