Should've Taken The Chance. Kapitel 66.

Previously:
"Are you stupid? Did you think I'd stay in that car knowing that my girlfriend, the girl that I love, was alone with someone who almost killed her once" sa han och skakade sedna på huvudet.
"Don't think so" sa han och drog in mig i hans famn.
"Thank you" viskade jag och kollade upp på honom.
"My hero" 

"Tell me I'm a screwed up mess, that I never listen listen. Tell me you don't want my kiss, that you need your distance distance" sjöng Zayn och producenten stoppade honom och spelade upp klippet några gånger innan han bad Zayn att sjunga om. Vi hade varit i studion sedan sju i morse och klockan hade precis passerat åtta på kvällen. En samling av snabbmats förpackningar låg utspridda över golvet och de fyra killarna, som inte var i båset, och jag låg utspridda över hela rummet. Liam och Harry låg på golvet, Niall och jag i soffan och Louis låg på bordet. Ja ni läste rätt, han lågt bordet.
"Thank you Zayn" sa producenten och Zayn hängde av sig hörlurarna innan han lämnade båset.
"You guys are gone for the day" sa producenten och sa hejdå till killarna. Jag tog på mig min skinnjacka och vände mig sedan emot Niall.
"You go and I'll be right with you, I just have to do something real quick" sa jag och han gav mig en snabb kyss innan han gick efter de andra killarna. Producenten, som jag tror hette Peter, kollade på mig och väntade nog på att jag skulle förklara varför jag stannat.
"I wrote a song and I would like for you to show it to the guys. I don't want you to under any circumstances tell them that I wrote it" bad jag och gav honom CDn med musiken och pappret med texten innan jag sprang efter killarna. De satt och väntade på mig i lobbyn när jag kom ner och jag log emot dem innan jag ställde mig bredvid Niall vars läppar mötte min kind för en snabb sekund innan vi lämnade byggnaden. Det var ett fåtal paparazzis och fans utanför studion men inget stort så det var inga problem för oss att ta oss till bilarna som skulle skjutsa oss alla till killarnas gemensamma bostad. De skulle få egna lägenheter men det höll fortfarande på att redas ut med SYCO. Jag insåg inte förens i bilen att jag och Niall hållt händer ibland paparazzis och fans och jag vände mig emot Niall.
"We held hands" sa jag som om det var något vi aldrig gjort förut.
"Yeah?" sa Niall klart förvirrad.
"Babe I think we sorta just went public" sa jag och Nialls ögon spärrades upp i realisation. Han fiskade upp sin telefon ur fickan och gick in på sin twitter. Hundratals tweets rullade in med samma bild bifogad, en på oss hand i hand. Tweetsen varierade ifrån folk som gratulerade oss och folk som sa att de inte gillade det men jag brydde mig faktiskt inte. Hatet bara flög över mitt huvud och det var inget jag fokuserade på. Niall visste att det inte var något jag brydde mig om så han gjorde inte heller någon stor grej utav det.
Innan jag visste ordet av så hade vi stannat framför huset som var killarnas temporära bostad. Vi tackade chauffören innan vi gjorde vår väg in i byggnaden.

 

"We sorta went official before" sa Niall när vi senare satt alla sju, inkusive Danielle, och åt pizza i killarnas vardagsrum. I bakgrunden spelades någon film som gått på teven men det var ingen som riktigt uppmärksammade den. Speciellt inte efter det Niall precis sagt.
"What?" sa Zayn förvånat och kollade emellan mig och Niall.
"I take it you haven't been on twitter today then" sa jag och slickade mig om läpparna innan jag förklarade.
"We held hands when we left the studio and so the few fans aswell as the paps obviously figured it out so yeah" sa jag och drack ur min kalla läskflaska.
"Well you seem fine with it" sa Louis och tog ett bett utav sin pizza.
"Yeah, we are" svarade Niall och bytte sedan samtalsämne.
"So how did you like the song we recorded today?" frågade Niall mig och jag flinade emot honom.
"Niall, babe, it's sweet of you to still believe that I actually payed enough attention today to know the answer to that" skämtade jag men svarade sedan allvarligt.
"I actually really liked it, who wrote it?" frågade jag och förde glasflaskan till mina läppar innan jag än en gång lät den kalla vätskan rinna ner min hals.
"Kelly Clarkson" svarade Liam och jag höjde imponerat på ögonbrynen.
"That one wasn't too shabby for a first album" sa jag och höjde flaskan.
"Cheers to that!"

iiiihp, official to the world!
Kommentera nu babes, det är bara ett fåtal kapitel kvar av STTC :o
 
/Embla, Izabella & Olivia.xx

Kommentarer


Mickaela

Ni är riktigt duktiga :D

Svar: Aw tack Mickela :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag kan se)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback







© Olivia Wahlström, Izabella Nanu & Embla Nordén Schau