Should've Taken The Chance. Kapitel 64.

Previously:
"Love your dress" viskade Danielle till mig och jag log innan jag kollade på hennes.
"Same" sa jag och hon log emot mig innan hon återgick till att kolla i menyn.
Vi alla beställde vad vi ville ha och maten kom rätt snabbt. X factor turnén var det största samtalsämnet under middagen, speciellt efter att jag fått reda på att Danielle som dansare blivit utvald att följa med på turnén. Jag kollade runt på mitt sällskap och log. Här trivdes jag.
 

"Forgive, sounds good. Forget, I'm not sure I could. They say, time heals everything, but I'm still waiting" sjöng jag med till radion i bilen. Niall satt i baksäten och Louis körde och när refrängen började så sjöng vi alla med ren karaoke stil. Alltså så falskt vi kunde. Jag skrattade åt hur löjliga vi faktiskt var men avbröt snart av att refrängen började igen och Louis som klaga på att jag inte sjöng.
"I'm not ready make nice, I'm not ready to back down, I'm still mad as hell and I don't have time to go round and round and round" sjöng jag och mötte Nialls blick i backspegeln. Vi log emot varandra innan vi fortsatte sjunga.
"It's too late to make it right, I probably wouldn't if I could, 'cause I'm mad as hell, can't bring myself to do what it is you think I should" sjöng vi och lät sedan låten gå medan vi skrattade. Jag sjöng dock med till det sista på låten innan den tonade ut och ersattes med radio DJns röst.
"Forgive, sounds good. Forget, I'm not sure I couls. They say, time heals everything, but I'm still waiting" sjöng jag och sänkte sedan volymen innan jag vred på mig så att jag kunde se båda killarna samtidigt.
"So where to now?" frågade jag med tanke på att vi bara mållöst kört omkring den senaste timmen och bara sjungit med till varenda låt som spelats på radion.
"How about there?" frågade Niall och pekade på en bowling hall och Louis svängde in på parkeringen. Det såg inte ut att vara så mycket folk där vilket alltid var skönt. Vi hoppade ur bilen och gick in i hallen. Mycket riktigt så var det inte mer än tre sällskap där så det var relativt tomt. Vi gick fram till disken och bad om en bana att spela på och jag stod snart och valde ut mitt klot. Jag hittade ett med en bra vikt och gick emot banan där killarna stod och skrev in våra namn på skärmen.
"I'm starting, then Louis and then you okay?" sa Niall och jag nickade innan jag satte mig ner på en utav stolarna och kollade på honom när han gick framåt med klotet i handen. Det slutade med att han slog ner åtta käglor den första gången och sedan missade de andra två. Louis slog en spärr 9/1 och det var nu min tur. Nämnde jag att jag aldrig bowlat förut? För det hade jag inte.
"I've never done this before" sa jag och vände mig emot killarna efter att jag plockat upp mitt klot.
"You serious?" sa Niall chockat.
"Have you never been bowling?" sa Louis minst lika chockat.
"Ehm no so if I completely fail, do not laugh" sa jag och gick fram till banan. Jag tog ett djupt andetag, fokuserade på käglorna och sköt iväg klotet. Jag höll andan och kollade spänt på hur det rosa klotet rullade framåt rakt emot käglorna och träffade dem.
"No way" hörde jag killarna viska bakom mig men jag kunde bara fokusera på vad som hade hänt framför mig. Första gången jag bowlade och jag fick en strike? Jag vände mig om emot killarna och sprack upp i ett leende och sträckte upp mina armar i luften.
"Queen Oliver if you may" sa jag malligt och satte mig ner på stolen.
"Go on then Niall, you're up" sa jag och log emot honom.

 

"I kicked your asses!" sa jag med ett skratt när vi en timme senare satt i bilen på väg tillbaka till centrala London.
"That was so not your first time bowling" sa Louis och jag nickade.
"It was" insisterade jag och Niall skakade på huvudet.
"No one gets five strikes their first time playing!" sa Niall och jag ryckte på axlarna.
"I'm just awesome" 

Detta var ett "filler" kapitel som ni ser, nästa kapitel så händer det saker dock!
KOMMENTERA NU BABES ! <3
Låten de sjunger i början är Not Ready To Make Nice av The Dixie Chicks.

/Embla, Izabella & Olivia.xx

Kommentarer


Mickaela

Ni är så duktiga :)

Svar: Aw tack :)

xxOlivia.
eionovels.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag kan se)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback







© Olivia Wahlström, Izabella Nanu & Embla Nordén Schau