Should've Taken The Chance. Kapitel 63.

Previously:
"Sky what happened in there? What did he tell you?" frågade jag oroligt men hon svarade inte mig. Hon försökte men det slutade bara med att hon grät häftigare. Jag drog in henne i min famn och försökte lugna ner henne. Hon mumlade något in i min famn och jag försökte lista ut vad hon sagt, utan framgång så jag höll henne på ett armlångsavstånd och bad henne upprepade det hon precis sagt men när hon gjorde det så kunde jag inte tro mina öron.
"Millie I'm pregnant"

"Are you out of your mind Millie I can't tell him!" skrek jag åt henne och hon himlade med ögonen.
"You have to Sky! It is his baby after all" skrek hon tillbaka.
"Millie I can't okay! I'm not telling and neither are you!" skrek jag och stampade ilsket med foten. Millie skulle precis säga något mer innan hennes blick fastnade på något bakom mig. Jag vände mig om och fick se Niall.
"What are you two fighting about?" frågade han och jag höll andan när min nästa frågade lämnade min mun.
"How much did you hear?" frågade jag och han ryckte på axlarna.
"I heard you saying you weren't telling and that Millie shouldn't either" svarade han med en förvirrad blick.
"What were yo-" började han men jag avbröt honom.
"That's all you heard?" frågade jag och han nickade sakta.
"Yeah why?" frågade han och jag andades lättat ut.
"Oh thank god" sa jag och kollade på Millie.
"I'm sorry I just-" sa jag men hon skakade på huvudet emot mig med ett leende.
"It's fine, really, I get it it's not my choice" sa hon och gav mig en kram.
"Now you two reunite and kiss and stuff and I'll leave for a bit" sa hon och tog sin jacka i handen innan hon lämnade lägenheten.
"Hi" log jag emot Niall och han släppte sin väska på golvet innan han gav mig en lång kram följd av en kyss.
"I've missed you so much" sa han mot mina läppar och styrde mig in i sovrummet.

 

"So I was thinking..." började Niall och strök mig över ryggen.
"Yes?" sa jag och kollade upp på honom.
"Me and the boys were thinking about going out to dinner to celebrate the tour and Liam is bringing Danielle so would you like to come?" frågade han och jag log upp emot honom innan jag nickade och pressade mina läppar emot hans.
"I would love to" sa jag och la ner mitt huvud emot hans bara överkropp.
"I missed you" sa jag och hans grepp om mig hårdnade.
"Believe me babe I missed you too" sa han placerade en lätt kyss på toppen av mitt huvud.
"Tell me about tour, how was it?" frågade jag honom.
"It was ten times better than I could've ever imagined it to be. Performing for those crowds every night just proved to me that this is all I ever want to do" sa han och jag nickade emot honom.
"Imagine the day when you guys have your own tour" sa jag la min hand på hans mage.
"Will you be there?" frågade han.
"Of course, I am your biggest fan after all" sa jag med leende och han skratt hörde snart och hans överkropp skakade vilket fick mig att skaka som i sin tur ledde till att jag också började skratta. Jag hade saknat detta.

 

"Are you done Sky?" frågade Niall från andra sidan sovrumsdörren. Jag rättade till min klänning innan jag tog väska och öppnade dörren.
"Wow" sa han och kollade på mig upp och ner.
"You look beautiful babe" sa han och gav mig en snabb kyss på kinden, med tanke på att jag hade rött läppstift på läpparna.
"Shall we go?" frågade jag och han nickade och eskorterade mig ut till bilen som, lyckligtvis, Paul körde idag. Vi hoppade in i bilen och Paul började köra till restaurangen efter att vi hälsat på varandra. Han stannade framför en relativt liten, men till synes mysig, restaurang och log emot oss i backspegeln när vi tackade för skjutsen. Vi gick in i restaurangen och fick nästan direkt syn på de andra. Louis såg oss före de andra och reste sig upp för att dra in mig i en kram.
"Missed you Sky" sa han efter att vi släppt varandra och han hälsat på Niall. Vi hälsade på de andra innan vi satte oss ner. Jag bredvid Danielle och Niall bredvid mig.
"Love your dress" viskade Danielle till mig och jag log innan jag kollade på hennes.
"Same" sa jag och hon log emot mig innan hon återgick till att kolla i menyn.
Vi alla beställde vad vi ville ha och maten kom rätt snabbt. X factor turnén var det största samtalsämnet under middagen, speciellt efter att jag fått reda på att Danielle som dansare blivit utvald att följa med på turnén. Jag kollade runt på mitt sällskap och log. Här trivdes jag.

Inte alls många kapitel kvar nu! Kommentera på bra på de sista nu :)
 
/Embla, Izabella & Olivia.
 

Kommentarer


Mickaela

Ni är så duktiga :) Älskar novellen!

Svar: Tack Mickaela :)

xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Anonym

Ser fram emot nästa kapitel:)

Svar: Det kommer på Söndag :)
xxBella.
eionovels.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag kan se)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback







© Olivia Wahlström, Izabella Nanu & Embla Nordén Schau