Should've Taken The Chance. Kapitel 39.

Previously:
”First up I have a question for you, Aiden” sa hon och vände sig emot just, Aiden.
”How was tonight for you?” frågade hon sedan och riktade micken till honom.
”Amazing, it was just unbelievable and I want nothing more than to do it again” svarade han med ett stort leende.
”I’m sure that’s how all the contestants felt about tonight. Otherwise we’ll find it out after this short break” sa hon in i kameran och vi gick ur sändning.

.BILD BILD BILD.

”So, One Direction” började jag och ställde mig bredvid Niall som stod längst till vänster i raden de bildat. Alla fem hade obeskrivligt stora leenden och jag flinade emot dem.
”How was tonight for you, considering this is only your second performance together” frågade jag och gav Niall micken.
”Well, you, it was amazing! But we were so nervous before this” sa han och jag bestämde mig för att retas lite med honom när jag fick tillbaka micken.
”So who was the most nervous?” frågade jag och gav istället micken till Louis.
”Well, that has to be Niall” svarade han och puffade till Niall som bara skrattade.
”I can confirm that” skrattade jag och vände mig sedan emot Cher som stod på min andra sida.
”Hi”
”Hello” skrattade hon och jag själv gjorde allt jag kunde för att hålla mig från skratt.
”haha! Did you enjoy tonight?” frågade jag och hon nickade, uppenbarligen oförmögen att forma ett svar.
”I know you told me you wanted to come in with a bang and show that you really deserve to be here. So did you think that’s what you did?” frågade jag och gav henne sedan micken.
”Yeah, I definietly think that I did that. I think people realise that I’m different, in a good way” svarade hon efter att hon lugnat ner sig lite. Jag vred mig så att jag kollade direkt in i kameran,
”After the break I’ll chat with the judges and Konnie is going to reveal a secret to the contestants. Don’t move, we’ll be right back!” log jag och vi gick ur sändning.

 

Konnie hade dragit med sig deltagarna upp i Xtra factor studion medan jag fortfarande stod nere på scenen och gjorde mig redo för att intervjua Simon, Cheryl, Dannii och Louis. Jag stod just nu på Louis sida utav bordet och det var honom jag skulle börja intervjua när kamerorna slogs på igen efter reklamavbrottet. Kameramannen fångade min uppmärksamhet och räknade tyst ner, ifrån fem, tills att vi skulle gå i sändning igen. One mimade han och den lilla röda lampan på ovansidan utav kameran slogs på och jag log.
”Hello and welcome back to the Xtra factor, I’m Sky and I thought we should talk a little with four of the shows most important persons. It’s the judges!” sa jag och spotlightsen vreds runt innan de slutligen landade på dem.
”Hi Louis” log jag och fick ett leende tillbaka.
”Hi there Sky” sa han och jag kollade snabbt ner på mina kort innan jag satte mig på kanten utav bordet med ett flin.
”How was tonight for you?” frågade jag,
”Amazing. My acts were all great and everything went as planned and rehearsed” svarade han glatt.
“How proud would you say that you are?” frågade jag och han kollade pusslat på mig.
”Proud of what?” frågade han förvirrat och jag skrattade lätt.
”Of your acts Louis” svarade jag med ett flin och nu var det hans tur att skratta.
”Right. I’m so proud of my acts and I think they did great. Storm, Mary, Wagner and John all did a great job!” svarade han.
“So, did you find choosing the wildcard hard or easy AND are you happy with your choice. That being Wagner” det sista sa jag in i kameran som en påminnelse till alla att Wagner faktiskt kom till tävlingen ikväll som ett wildcard. Precis som Treyc, Paije och Diva Fever också gjort.
”I found it not that hard actually. I thought it through well and yes I am very happy with my choice because I don’t think we’ve ever had anyone like Wagner on this competition before and he’s fun and different” svarade Louis och jag log tacksamt emot honom.
“Thank you for that Louis, now Dannii. Did your acts make you proud tonight?” frågade jag och hon nickade snabbt.
”Oh yes they sure did. They went up on that stage and just showed everyone who they are and I really hope that everyone will vote for them and get them through tomorrow night” svarade hon och nickade med ett leende.
“So Paije, was he the person that you instantly thought of when you were told you would be bringing back a wildcard?” frågade jag och hon såg ut att fundera en stund innan hon svarade.
“When I was told the news I didn’t really think of anyone but I was more like ‘Okay, I took Matt Aiden and Nicola to the finals. Who do I think could be another strong addition to that group’ and then I thought back on what all the boys had done through their entire journey and I just came to Paije and thought about how much I did wish that I could’ve put him through. So I did” jag nickade leendes emot henne och vände mig sedan emot kameran.
“Stay tuned for after the break I’ll be chatting with the remaining judges and me and Konnie has a special surprise for our contestants” sa jag och vi gick ur sändning.


Freaking äntligen så lyckades vi få upp kapitlet! Förstår ni hur länge vi har försökt få upp detta men blogg.se har inte låtit oss! Nu är det i alla fall uppe :)

/Embla, Izabella & Olivia.xx


Kommentarer


Felicia Siecke

Grattis tönt. Du fick upp kapitlet. En stor applåd och en stor ära, unga dam.
OK typ
Nä men bra som vanligt! xx

Svar: Tacktack!
xxOlivia.
eionovels.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag kan se)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback







© Olivia Wahlström, Izabella Nanu & Embla Nordén Schau