Should've Taken The Chance. Kapitel 38.

Previously:
”I wrote... ehm… a… song” sa jag tvekande.
”You write songs?” frågade Niall förvånat och jag nickade.
”Yeah, but no one else knows so shut up a bit” 
”Oh sorry! Can I hear?” frågade han hoppfullt och jag skakade snabbt på huvudet.
”No way!” sa jag och han lutade sig bakåt i stolen.
”Fine then, you know I will one day” flinade han och jag fnös.
”I hate you Horan” skrattade jag och kastade en liten brödbit på honom.
”I love you too Sky”


.BILD BILD BILD.

”Next, after the break One Direction and Cher Lloyd will perform” sa Dermot och kameramännen signalerade att vi gick över till reklam.
”Excuse me, Sky?” en utav de många backstage arbetarna knackade på min axel och jag nickade.
”Yes?”
”Niall, from One Direction, wants you to go find him” meddelade hon och jag nickade innan jag gick för att leta efter Niall.
Jag hittade honom snart sittande i korridoren med huvudet i händerna och jag kunde se hur nervös han var, på långa vägar. Killarna stod runt om honom och försökte lugna ner honom men man kunde se att de var vilsna och inte riktigt visste hur.
”Hi” sa jag mjukt och killarna vände sina huvud emot mig.
”Oh Sky thank god” utbrast Louis och nickade ner emot Niall.
”Can we…?” frågade jag och Liam föste killarna bortåt.
”We’ll be over there, thank you Sky” log han och jag nickade med ett litet leende.
”Niall” sa jag sedan och satte mig bredvid honom på golvet.
”I can’t do this” snyftade han och lyfte huvudet. Hans ögon var rödsprängda och blicken speglade hans nervositet och osäkerhet.
”Niall, baby, look at me” bad jag och vände hans huvud emot mitt.
”You can do this, no. You WILL do this, because this is your dream. This is your big chance of achieving everything you’re dreaming about, Niall, and if that’s not enough reason for you then look over there” sa jag och pekade emot killarna som stod och kollade på oss.
”Look at those four boys who share this dream with you. If you don’t go out there tonight you won’t only destroy for yourself but also for them, because they can’t do this without you. They don’t want to do this without you, you’re a band. No, you’re more than that. You’re five best friend, close to brothers, who just wants to sing and now you have this amazing opportunity so take it. Embrace it and just go out there and have fun.” sa jag och vinkade sedan dit de andra killarna samtidigt som jag hjälpte Niall upp. Jag la armarna om Niall, och Louis som stod på min andra sidan, och vi alla formade som en liten cirkel och jag log.
”Listen to me, all of you. Don’t be nervous, you have no need to be because you’re amazing in so many ways. You obviously sing great, you’re fun, extremely likeable and I know that when you get out on that stage you’re gonna enjoy it so much more than enyone else here because you’re not gonna think of it as it being a competition, you will just have fun and think of it as having a laugh and performing with your best friends. Now, get yourselfs together because it’s time” avslutade jag och log stort.
”One Direction, six minutes!” ropade en utav arbetarna ut och pekade upp emot scenen dit de skulle stå, bakom de stora dörrarna.
”You go ahead I just wanna talk to Sky for a sec” sa Niall och nickade emot killarna som sprang upp och intog sina positioner.
”Thank you Sky, I’m sorry for always being so hard and negative and insecure and all that. But thank you for always having my back and bringing me back up, and believing in me for that matter” sa han och jag gav honom en hård kram.
”Now go smash it and I’ll be here afterwards” sa jag och knuffade upp honom emot killarna.
”Good luck” ropade jag till de andra.

 

Kommentarerna One Direction hade mottagit reflekterade ungefär allt som jag någonsin försökt få Niall att förstå och när de kom backstage igen efter deras uppträdande så stod jag där och väntade på dem.
”What did I tell you” flinade jag när Niall kom springandes emot mig.
”Oh my god, that was amazing!” sa han och kramade om mig.
”I told you it would be. You enjoyed it then” sa jag och kände hur han nickade.
”Yes, I wanna do it all again” sa han och jag skrattade,
”Hopefully you will, now babe I have to go get ready for my part of the show” sa jag och avslutade vår kram.
”But I’ll talk to you later tonight”

 

”This is the Xtra factor with Konnie Huq” sa den inspelade rösten och Konnie klev ut på scenen.
”Hello everyone, my name is Konnie and this is the Xtra factor” sa hon och vände sig emot en annan kamera.
”As you all might now by now, I’m not alone on this show” sa hon sedan och log,
”By my side I’m gonna have a television rookie all the way from America. I give you, Sky Oliver!” ropade hon och dörrarna öppnades framför mig och jag klev ut på scenen där deltagarna alla stod samlade. Jag gick nerför den lilla trappan och fram till Konnie som jag gav en kram innan jag lyfte mikrofonen till min mun.
”Tonight on the Xtra factor we will be chatting with the contestants aswell as the judges” sa jag och Konni tog till orda,
”Tweet us your questions with the hashtag XfactorQ” förklarade hon och jag log sedan in i kameran.
”Let’s get this party going!” sa jag och kameramannen signalerade att vi var ur sändning för att spela den alltför välkända signatur melodin och vi skulle vara tillbaka live om bara ett par minuter. Kameramannen signalerade snart att vi var live igen och Konnie började gå emot deltagarna.
”First up I have a question for you, Aiden” sa hon och vände sig emot just, Aiden.
”How was tonight for you?” frågade hon sedan och riktade micken till honom.
”Amazing, it was just unbelievable and I want nothing more than to do it again” svarade han med ett stort leende.
”I’m sure that’s how all the contestants felt about tonight. Otherwise we’ll find it out after this short break” sa hon in i kameran och vi gick ur sändning.


Kapitel 38.
Kommentera på bra nu <3

/Embla, Izabella & Olivia.xx


Kommentarer


My

Jättebra som vanligt!

Helenaa

Goodie! :D

Felicia Siecke

bäst xx

Moa

Åååh, nästa kapitel taaaack :D :D
Jag måste medge att detta är en av dom bästa noveller jag läst, och jag läser rätt många :)

kram kram

Svar: Det kommer ikväll eller imorgon :)Åh taack :D

xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Moa

Inget nytt kapitel än så länge.. :(

Svar: Jag har försökt publicera kapitlet hela veckan men blogg.se låter det inte publiceras så jag ska fortsätta försöka.
xxOlivia.
eionovels.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag kan se)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback







© Olivia Wahlström, Izabella Nanu & Embla Nordén Schau