Should've Taken The Chance. Kapitel 2.

Previously:
”Well I’m not going to be the new owner of BM. I thought I told you that?” frågade jag och han fick genast en mycket ilsken och mörk blick. ”And I thought we talked about this. It’s not a choice of yours, you we’re simply born to follow this path and so you will!” jag himlade med ögonen och kollade på Mr.Jensen som såg minst sagt lite rädd ut för min far, snacka om att skrämma upp sina anställda. ”I don’t care! I believe that my mother would tell me to follow my dreams. Wouldn’t she?” jag kände som att jag hade ett övertag över min far nu men han slog snabbt tillbaka; ”Well how would you know since you didn’t even know your mother?” han kollade överlägset på mig och jag bara stormade upp till mitt rum. Han sa inte precis det där!!

”Leave me alone! I’m not gonna change my mind just because you keep bugging me about it!” det faktum att min far fortfarande tjatade på mig sisådär tre veckor efter jag talat om för honom att jag praktiskt taget vägrade att gå i hans fotspår, fick mig att om möjligt bli ännu mer emot idén. ”What choices do you have? Huh? You can’t become anything else! You’re a Bentley, this is why you’re alive!” jag lät inte längre hans ord komma åt mig utan jag bara skakade av mig dem, ”How would you know? You know nothing about me! And maybe I didn’t ever wanna be a Bentley, perhaps I just wanna me a Oliver like mother?” kontrade jag och han fnös. ”Well you’re not an Oliver and honestly, that is something you should be forever greatful for” det irriterande flinet han hade klistrat i sitt ansikte fick mig att vilja slå till honom, men så modig var jag inte – eller dum för den delen heller. ”So what you’re saying is that I should be proud to be a Bentley?” han sträckte på sig och log sitt stoltaste leende. ”Of course you should. It’s an honor.” jag vände mig om för att gå in till mitt rum men stannade i mina steg och vände mig om med hård blick; ”It’s a disgrace!”

 

’’When love takes over, yeah-e-yeah, you know you can’t deny!’’ musiken dånade ut ur mina högtalare och jag dansade runt i rummet, endast iklädd ett par hotpants och ett linne samt en bh. Jag hoppade runt och sjöng med i den välspelade låten, Kellys röst fyllde mina öron och jag bara njöt utav den underbara rösten hon faktiskt hade. Frihet, var den enda tanken som fanns i mitt huvud i just den minuten och för första gången på länge kände jag mig faktiskt på riktigt, fri! Egentligen visste jag inte varför, ingenting hade ju förändrats bortsett från att jag nu hade musik på högsta volym. Annars inget. Far var fortfarande sur på mig och skämdes tydligen över mig och jag var bara förbannad på honom. Det var skönt att inte behöva se honom så ofta med tanke på att han var på kontoret eller på något viktigt event eller sådant medans jag satt hemma och smed på min mästerplan. Min mästerplan som borde vara dags att inleda såhär i slutet utav november. Jag sänkte volymen en aning och klickade mig in på min mail där jag snabbt skannade igenom min fulla inkorg för att sedan klicka på Nytt. Jag skrev in hans mailadress och började sedan sakta men säkert fylla det tomma mailet med ord, snabbt gick det. Jag läste igenom allting och rättade några stav- samt grammatikfel för att sedan skicka iväg det.


 

Hello, Mr.Cowell.

My name is Skylar Bentley, I don’t know if you remember me from the few times we’ve met but I’m Daisy Olivers daughter. Well to be honest with you I’m not quite sure of what I want to write or what I should write to have this coming out properly. It’s just that I want to move, to London, and a little voice in my head (cliché?) told me to contact you because I do believe you once said I should if I ever needed any help. So yeah I guess I’m asking you for help to move to London and another thing; which I will come too soon. Well a big problem is that I’m not eighteen yet, not even seventeen but I’m pretty sure I’m capable of living on my own since that’s what I’ve been doing for practically all my life now. Well to return to the subject; all I suppose I need help with is the actual move + finding somewhere to live and maybe just have an adult there whom I can talk to if I ever might need something.

Then the other thing I need help with which I mentioned is my identity. I need to change it with the move because I’m really running away from my father and my life. I obviously need to change my appearance up a bit but that’s not really too hard. So I don’t really know how to do it and so it would be much appreciated if you’d like to help me out with these things.

I know it’s a lot to just ask you who I barely know but who I can’t other than trust since you knew my mum and she obviously trusted you so you have to be a good man. Which you seem to be from what I heard on TV. Really, I just want you to respond. You don’t have to give me a yes or no straight away but maybe just send me an e-mail back and we can maybe discuss it. I know this is probably out of the blue to get this e-mail but I don’t really have anyone to turn to and you just plopped into my mind. If that’s not sounding too weird… well. This is getting weirder and weirder so I’m gonna end the e-mail here. Happy if you respond.

Sincerely, Skylar Bentley.


När mailet väl var skickat så började jag fundera på om det var en bra idé att göra så. Kanske skulle han bara tycka att jag var galen som bad honom om något sådant. Jag skakade av mig alla dåliga tankar och den dåliga magkänslan och tänkte positivt; detta kan vara min biljett härifrån. Just då pep min dator till och indikerade att jag fått ett nytt mail. Ifrån Simon Cowell!


 Kapitel 2 utav Should've taken the chance. Säg gärna vad ni tycker sålångt :).

 /Embla, Izabella & Olivia.xx
Bilder tagna ifrån weheartit.

Kommentarer


Felicia

ÅÅH OLIVIA, NI ÄR SVIN BRA!!!!!!!! xx

Svar: Hahah, taack :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Helena

ni e så braaaaaa!!!! längtar t nästa :) xx

Svar: Taaack :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag kan se)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback







© Olivia Wahlström, Izabella Nanu & Embla Nordén Schau