Should've Taken The Chance. Kapitel 9.

Previously:
”That’s the last shot!” ropade Nora’s pappa och böjde ner kameran.
”You girls did great, got some amazing pictures” sa han glatt och fortsatte in i huset med kameran i högsta hugg.
”That was the worst thing ever. Never becoming a model, ever!” klagade Nora och kollade skeptiskt på som log stort.
”I loved it!” sa jag bara och hon suckade.
Hopeless” mumlade hon och jag himlade med ögonen. Tönt.

Jag drog ur sladden till min plattång och la den på bänken för att svalna av lite. Jag sprayade lite hårspray i mitt hår och log sedan åt spegelbilden. Jag var nu redo för min och Adam’s dejt.
Jag hade på mig ett par vita jeans shorts och en grön t-shirt. Håret var plattat och på fötterna hade jag mina svarta gladiatorsandaler.
Jag drog mina fingrar igenom mitt nyplattade, och fortfarande varma, hår medans jag gick fram till dörren och öppnade dörren för att mötas utav Adam.
”Oh, hey. I was just about to knock” sa han och log mot mig.
”Well, no need to now. Come in and I’ll get my bag” sa jag och log tillbaka mot honom.
Gud, han var snygg
!! Jag skyndade mig att hämta väskan ifrån mitt sovrum och återvände till hallen där Adam stod lutad mot dörrkarmen. Som en gud.
”Ready?” jag nickade som svar åt hans fråga och han ledde mig till bilen som en gentleman. Det var en väldigt fin bil också, för den delen. En röd sportbil, hur sjutton hade en student råd med en sådan bil?!
”Nice car” berömde jag och han drog handen över motorhuven.
”It is isn’t it. Thank you” sa han och öppnade dörren för mig.
”Thank you.” Han gick runt bilen och satte sig i förarsätet, men han körde inte utan vände sig bara emot mig med ett leende.
”I’m so happy that you agreed on going out with me” log han.
”Well, why not eh” svarade jag och log emot honom.
Han startade bilen och körde iväg, ut ifrån mitt område och ut emot den, för mig, okända destinationen.

 

”Well thank you” Adam hjälpte mig ur bilen och jag kollade upp emot kaféet vi stannat vid.
”Anytime” han släppte inte min hand utan ledde mig in i kaféet.
”What do you want?” frågade han mig när vi kommit fram till disken. Rader utav bakverk stod bakom glaset och jag log stort.
”Ehm, everything?” frågade jag skämtsamt och han flinade mot mig.
”It’s hard innit?” svarade han och gjorde sig redo att beställa, jag bestämde mig snabbt för en cupcake och en cola. Adam beställde åt oss och tog sedan brickan med sig ut till borden som fanns på framsidan utanför kaféet.
”It’s really hot for being January, but you’re wearing shorts babe” sa han och jag kollade ner på mina bara ben.
”Well, I’m from New York, it’s warmer there than here so I guess it was just a habit” svarade jag och satte mig ner.
”Well, just tell me if you’re cold and we’ll go in” sa han och jag log mot honom:
”I’m fine.”
Jag tog en tugga utav min cupcake och den bara smälte i munnen, den söta glasyren mättade mitt sötsug för stunden. Jag åt snabbt upp den och torkade mig om munnen med en servett, för att få bort glasyren som hamnat på mina läppar.
”Wow, you ate that quick” sa Adam och tog sitt andra bett på sin lilla kaka.
”Well it was a good cupcake” sa jag och flinade men han bara ryckte på axlarna.
”Watch out so you won’t get fat” sa han och stoppade in sista biten utav kakan i munnen och borstade sedan bort smulorna ifrån sina händer.
”Eh, sorry what did you say?” frågade jag smått irriterad, sa han precis åt mig att akta min vikt?
”I said, watch out so you won’t get fat. I don’t think you would look good fat.” sa han och jag gapade stort.
”What the hell Adam? You can’t just say that?!” Han ryckte nonchalant på axlarna.
”I just don’t want you to get fat and don’t look perfect like you do now” sa han och reste sig upp.
”Let’s go” sa han och jag ställde mig upp.
”Take me home” sa jag och han log irriterat.
”Pleasure.”
Jag tror att vi båda var lika trötta och irriterade på varandra vid detta lag och vi ville bara avsluta denna dejten så snabbt som möjligt. Jag visste att det skulle bli en katastrof. Vi gick och satte oss i bilen och Adam gasade iväg hem emot mig igen.

 

”Bye” sa jag kallt och hoppade ur bilen. Jag stängde dörren med en smäll bakom mig.
”Wait!!” Adams röst ropade efter mig och han drog tag i min arm. Han snurrade runt mig och lutade sig in för att få en kyss.
”What the hell?!” skrek jag och puttade bort honom innan hans läppar han nudda mina.
”What are you doing?!” skrek jag förskräckt och han kollade förvånat på mig.
”Well I was about to kiss you as an apology for me being a dick before” sa han, som om det var självklart, och lutade sig in för en kyss. Igen.
”Get off me will you?” Jag puttade bort honom igenom och han kollade ilsket på mig. Han drog tag i min arm och drog in mig i min lägenhet. Han stängde dörren efter sig och lutade sig emot den så att jag inte hade någonstans att sticka mer än inåt i lägenheten.
”Get out, Adam! I don’t want you here, or anywhere. Leave me alone” sa jag ilsket och knöt mina nävar, som hängde ner längst sidan utav min kropp.
”I’m not leaving. Not yet” sa han och kollade på sin klocka, ”I’ve got time” sa han sedan och flinade emot mig.
”What do you want?” frågade jag, nästan lite skrämd över vad han ville.
”You.” sa han och jag ryckte till.
”I will not have sex with you! Kill me rather!!!” utbrast jag förskräckt och han suckade.
”Not yet. I want you as my girlfriend, you get that? You are my girlfriend. Got it?” krävde han och jag nickade skrämt. Jag tänkte inte bråka med honom, jag vågade inte.
”Good, I’ll see you babe” sa han och kysste min kind. Innan han drog sig tillbaka så snuddade hans läppar vid mitt öra och han viskade;
”One day soon, I’ll get my kiss and the rest of you.” Sen vände han sig om och stannade upp framför dörren.
”Tell Nora about this and I’ll make you regret it, bye babe” med det så lämnade han lägenheten och mig bakom sig.
Jag bröt ihop samma sekund som dörren gick igen. Jag gled ner i fosterställning liggandes på golvet och grät. Det här hände inte just mig!


 Som lovat efter +5 kommentarer :)

Kort men händelsefyllt kapitel. Uppbyggelseuppbyggelse! Be patient with us! 
+ 5 för nästa?
 
/Embla, Izabella & Olivia.xx

 

Kommentarer


Vilma

Galet bra!

Svar: Tack :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Emma

Jättebra :)

Svar: Tack :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Anonym

Varför inte bara döda mejj direkt? SLUTA ATT SLUTA MITT I!! Ur killing me u know that huh? Nu tänker jag spamma era komentarer... Hihihihihihi! :D bra btw! :Dxx

Svar: Hahah, vi tänker inte döda någon ;) Hahahah! Sorry, cliffhanger :P+5 från olika ip-adresser dock babe ;P

xxEmbla.
eionovels.blogg.se

Helena

älskar draman!! :D asbra ^^ xx

Svar: Åh vänta bara ;)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

en directioner som kallas Elin

JÄTTEBRA!

Svar: TACK :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag kan se)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback







© Olivia Wahlström, Izabella Nanu & Embla Nordén Schau