Tear us apart. Kapitel 5.


Trouble in paradise (part 1).





Jag skrattade åt ännu utav Zayns dåliga skämt, han hade dragit dom hela kvällen från restauranten tills nu där vi gick mot London Eye. När vi ställde oss i kön tittade jag uppåt och kippade efter luft. Zayn verkade märka detta och grabbade tag i min hand.

 

 

-You okay? Frågade han och jag vände min skräckslagna blick mot han.
-Well aside from the fact that I’m extremely afraid of heights I’m fine thanks. Svarade jag och log mot honom.
-I’ll protect you babe! Sa han och blinkade löjligt vilket fick mig att börja skratta. Snart var det vår tur och efter många försök till att övertala honom betalade han åt mig mot min vilja. Jag blev varm av tanken att han var så snäll, gullig och omtänksam. Snygg var han med! Han klev in i vagnen efter mig och la händerna på min höft innan han ledde mig ända fram till fönstret och vi tittade ut. Snart började vagnen åka och jag tog ett fast grepp om Zayns händer som vilade på min höft. När vi kommit upp till toppen stod vagnen still en stund för att kunna släppa av och på nya åkare. Utsikten var vackrare än jag någonsin kunnat förvänta mig och i Zayns närhet glömde jag helt bort min höjdskräck och bara njöt av åkturen och utsikten!

 

 

-Well, it wasn’t that bad was it? Frågade han mig när vi kommit ut ur vagnen och var påväg till bilen som skulle köra oss hem.
-It was so beautiful up there that I totally forgot about my little height problem! Svarade jag och han log mot mig och tog tag i min hand.
-Good! sa han och vi gick vidare i tystnad. Det var en behaglig tystnad. Vi bara gick bredvid varandra, hand i hand, och njöt av varandras sällskap. Jag sneglade mot honom och suckade lyckligt, han var helt perfekt! Jag märkte att han sneglade på mig med så jag log mot honom och han kysste min hand innan han öppnade bildörren åt mig. Jag hade varit så fast i mina tankar att jag inte ens märkt att vi kommit fram till bilen.

 

 

Bilen stannade utanför vårat hus och vi tackade chauffören för allt innan vi, fortfarande hand i hand, gick upp till våran våning.

 

-Wanna spend the night with me? Frågade Zayn och flinade sedan när han märkte hur det lät.
-HAHA, well of course. Your place is more cosy so let’s go there! sa jag och han nickade och började gå mot hans dörr. Han låste upp den och jag träffades av en underbar doft, det luktade Zayn. Jag gick in och tog av mig mina skor innan jag gick mot sovrummet. Jag slängde mig ner i hans otroligt skön säng och bredde ut mig så mycket jag kunde. Jag hörde hur Zayn kom skrattandes efter mig och någon sekund senare kände jag hur något tungt landade på mig.
-So beautiful! Viskade Zayn i mitt öra och placerade en kyss bakom mitt öra. Jag kände hur tyngden på min rygg lättade och jag vände mig om i sängen just för att hinna se Zayn svänga in i badrummet. Jag suckade lyckligt och drog handen över stället där han kysst mig bara minuten tidigare. Jag satte mig upp i sängen och log lyckligt mot Zayn som klev in i rummet igen, nu endast iklädd pyjamas byxor. Min blick fastnade på hans magmuskler tills han hostade till för att få min uppmärksamet. Han log mot mig och satte sig mitt emot mig i sängen. Han strök mig över kinden med baksidan av hans hand och jag blundade och njöt. Jag öppnade ögonen igen och såg hur Zayn närmade sig mig, jag kände hur fjärilarna i magen blev galna när jag lutade mig fram dom sista centrimetrarna och pressade mina läppar mot hans. Kyssen var magisk, underbar och allt annat en kyss borde vara. Zayn bevisade bara att jag hade rätt, han är helt perfekt!

 

 

-Wow. Viskade jag mot hans läppar efter vi avslutat kyssen.
-Wow. Instämde Zayn och jag kollade honom djupt i ögonen. Hans vackra bruna ögon som jag inte kunde hjälpa att drunkna i. Jag väcktes ur min trans av att Zayn gav mig en snabb puss, som jag knappt han besvara,  innan han la sig bredvid mig i sängen och pekade mot badrummet.
-Get ready so we can go to bed! Sa han och blinkade, jag skrattade och reste mig upp från sängen. Påvägen till badrummet snappade jag åt mig en av Zayns tröjor som jag skulle kunna sova i. Jag stängde dörren efter mig och studerade mig själv i spegeln. Mitt blonda hår var lite småruffsigt och mitt smink lite smått utkletat efter att jag legat med huvudet ner i kudden. Men trots att jag såg ut som ett troll så fanns där ett stort leende, jag var nog den lyckligaste kvinnan på jorden just nu! Men det fanns en sak jag grubblade över, varför jag? Den svenska tjejen med blont hår och blåa ögon. Inget speciellt med mig så varför skulle Zayn Malik, en av världens snyggaste människor, vilja ha mig. Svaret kunde jag inte hitta men det var så det var, tydligen hade han valt mig och gud om jag var tacksam. Jag suckade lyckligt och drog min tumme över mina läppar. En sak var säker. Jag faller för honom, hårt!

 

 

-What took you so long, babe? Frågade Zayn när jag tio minuter senare klev ut ur badrummet. Jag ställde mig vid sängen och log åt tanken att han kallat mig babe.
-I’m a girl. Skämtade jag och han ryckte instämmande på axlarna.
-Hey! It was a joke! Utbrast jag och kastade en kudde på honom.
-Sure it was. But it’s still true! Svarade han och drog skrattande ner mig i sängen. Han la sig halv på mig och lät armen vila på min mage. Jag vred mitt huvud mot honom och pressade mina läppar mot hans, något han inte var sen med att besvara. Jag blev tvungen att avbryta kyssen eftersom att jag log för mycket. Jag kollade på Zayn som flinade lite busigt mot mig.
-You’re really sexy in my clothes. Sa han och blinkade innan han sträckte sig över mig och släckte lampan. Han la sig tillrätta bredvid mig, fortfarande med armen vilandes på min arm, och sa god natt innan vi båda somnade.

 

 

Jag vaknade av att Cher Lloyds låt Want U Back spelades och jag suckade högljutt och satte mig upp i sängen. Det tog ett tag för mig att inse att det var min telefon som ringde.

 

-Yeah! Svarade jag utan att kolla vem det var.
-ÖPPNA DÖRREN KVINNA INNAN JAG SPARKAR IN DEN! Hörde jag Mo skrika och jag skrattade.
-Det blir svårt för jag är inte hemma. Svarade jag och hörde hur Mo gled ner för min dörr på andra sidan luren.
-Nehe, vart fan är du då? Frågade hon och jag tassade fram till dörren och kikade på henne igenom kikhålet.
-Hos Z, jag kommer alldeles strax. Eller vi kanske. Sa jag och gick tillbaka mot sovrummet.
-OOOH! Skynda, want details! Love you!
-Love you to! Svarade jag och gick in i sovrummet där jag hittade Zayn nyvaken i sängen.

 

 

-And that was? Frågade han med ett höjt ögonbryn.
-Jealous much? Frågade jag och flinade åt honom.
-It was Mo, she’s outside my apartment waiting for me or us to go there. Fortsatte jag och han log nu mot mig.
-Let’s get ready then! Ropade han och hoppade upp ur sängen.

 

 

Tio minuter senare var vi klara och gick hand i hand ut ifrån Zayns lägenhet och fram till min där Mo somnat framför dörren.
-Seriously? Klagade jag och sparkade till henne lite lätt så att hon ramlade.
-HEY! Utbrast hon och jag började garva.
-Du somnade. Konstaterade jag och hon tittade på mig med ett smått roat ansikte.
-No shit! Svarade hon samtidigt som hon himlade med ögonen och ett stort leende växte sig fram på hennes läppar. Jag låste upp dörren och hon var snabbt inne i lägenheten och jag gick in efter henne medans Zayn gick för att hämta dom andra. Hon satte sig i soffan och slog på teven och till hennes stora förtjusning gick det tecknat på teven. Japp, 17 år och älskar tecknat. Det är min Mo det. Jag satte mig bredvid henne och log mot henne, min fina bästa vän!

 

 

Jag bestämde mig för att gå till Liam först eftersom att hans lägenhet låg närmst Hearts om man bortser från min då. Jag skulle precis knacka på dörren, som vi alltid gör ifall Danielle är där och ja…, men något stoppade mig. Skrik, höga skrik som tillhörde Danielle och Liam. Jag hann inte registrera vad de skrek om innan dörren rycktes upp och en gråtande Danielle kom ut rusandes. Hon tittade på mig med skam i blicken.
-I’m sorry! Sa hon. Jag svarade inte utan gav henne bara en lugnande kram.
-Let go off that so it can get away from here. Hörde jag Liams ilskna röst säga bakom mig och jag vände mig chockat om medans Danielle nu grät hysteriskt i min famn.
-Go to Hearts apartment, Heart and Mo are there. viskade jag i Danis öra och hon log tacksamt mot mig innan hon gick in till Hearts lägenhet. Jag vände mig om mot Liam och kollade ilsket mot honom innan jag puttade in honom i hans lägenhet och smällde igen dörren.

 

 

-THAT?! Skrek jag.
-DID YOU JUST CALL HER THAT!?! Skrek jag och tvingade Liam att titta på mig. Hans blick var en blandning emellan ilska och skam.
-Yes.. mumlade han fram och jag fnös högljutt.
-Why would you even call her that? You love her! What’s going on? Frågade jag honom och drog med honom till soffan.
-She cheated. Sa han kort och jag kollade förvånat på honom.
-I don’t believe you. Sa jag efter ett tag.
-Not Dani. La jag till och kollade på Liam som nu lät tårarna rinna.
-It’s all over twitter and she told me they kissed. Sa han och jag kramade om honom.
-Did she tell you herself or did you confront her? Frågade jag och strök honom tröstande över ryggen.
-Both, I suppose. Svarade han och reste sig upp från min famn.
-Did you give her a chance to explain? Frågade jag och han slog ner blicken i golvet.
-Liam? Did you let her explain? Frågade jag igen och han skakade på huvudet.
-Why? Frågade jag med en lite högre röst vilket fick Liam att kolla upp på mig.
-She told me she went out and that she danced with this guy and then I told her that I saw the pictures. The worst thing was that she came here and cried so I would feel bad for her and forgive her. Sa han och och jag kollade noga på honom när vi hörde en bekant röst bakom oss.

 

Jag och Mo pratade om allt mellan himmel och jord när vi blev avbrutna av att Dani kom inspringandes, gråtandes, och slängde sig i våra famnar. Vi kramade om henne tills hon lugnade ner sig och kunde berätta allt för oss och det jag hörde gjorde mig mer än förbannad så jag reste mig upp och gick med ilskna steg in till Liams lägenhet där hon sa Zayn och Liam var.

 

-The worst thing was that she came here and cried so I would feel bad for her and forgive her. Hörde jag Liam säga och jag kunde inte hålla emot.

 

-Excuse me? How do you know that, huh? You have no idea why she was or well is crying because you refused to listen to her. You are an ass Liam, a fucking ass! Skrek jag och kollade ilsket på Liam som kollade på mig med en lätt skräckslagen blick, likaså gjorde Zayn så jag hade nog skrämt dom båda.
-Babe, calm down! Sa Zayn och jag fnös.
-Calm down?!? One of my best friends is in there crying because her boyfriend just dumped her after she got raped and you want me to calm down?!?!?! Skrek jag och de båda killarna tittade chockat på mig.
-She got what? Frågade Liam och jag kollade ledsamt på honom.
-She got raped by that man at the club and you didn’t listen to her. She was crying because she was scared of what happened to her but you wouldn’t listen. Do you understand how that made her feel? She needed you Liam. Sa jag med en lite tystare ton nu och Liam reste sig upp.
-I have to talk to her! Sa han men jag stoppade honom.
-No, Liam! Just don’t! sa jag och vände på klacken och gick ner till min lägenhet. Det första jag gjorde var att ringa hit Eleanor som som vanligt var i Louis och Harrys lägenhet. Hon kom direkt och bröt nästan ihop när Danielle berättade allt för henne också. Eleanor berättade att de hört skrikande men inte velat gå ner, de sa att de också hör Zayn skrika på Liam men dom hade aldrig kunnat uppfatta vad som hade hänt.

 

 

Efter en stunds pratande plingade Eleanors telefon till och hon log lite smått mot oss efter att hon läst smset.
-The boys are coming here. Sa hon och Dani ryckte oroligt till där hon låg i soffan ihopkurad i Mo’s famn.
-Don’t worry, I told him not to talk to you for awile. Sa jag och hon log tacksamt mot mig samtidigt som jag såg hur ledsen hon var över att inte ha Liam där med henne. Jag led verkligen med henne, lilla rara Dani varför var detta tvungen att hända just henne! Mina tankar avbröts av att killarnas högljudda röster spred sig i lägenheten.

 

 

-Hey girls! Ropade Louis till oss innan han kysste Eleanor och satte sig bredvid henne med armen om hennes axlas. Zayn satta sig brevid mig och Harry och Niall slog sig ner på golvet mitt emot soffan där Dani låg med huvudet begravt i Mo’s famn.
-Dani what’s up, where is Liam we thought he’d already be here? Frågade Harry efter ett tag. Danielle svarade inte utan sprang bara gråtandes in på mitt rum. Jag vände mig om mot Zayn och gestikulerade för honom att berätta innan jag sprang upp till Danielle med Mo och El i hälarna. Vi hittade henne i badrummet med ett rakblad tryckt mot handleden och jag skrek till.
-DANI, PLEASE DON’T DO IT!! Skrek jag och hon blev så rädd att hon tappade rakbladet och då tog jag min chans och drog in henne i min famn, jag studerade hennes armar. Två sår på varje arm. Jag satte henne upp på toalett stolen innan jag plåstrade om hennes armar, satte på bandage för att dölja såren ännu mer och gav henne sedan en långärmad munktröja för att dölja bandagen. När vi kom ner igen kollade killarna med skräck och medlidande på Dani innan de alla omfamnade henne i en stor gruppkram.

 

 

-Dani, we love you! Never forget that! Sa Louis efter ett tag och kysste hennes panna innan han tog med sig El till soffan där dom satte sig tätt intill varandra. Zayn drog med mig ut till köket och kollade på mig med en blick jag inte riktigt kunde tyda.

 

-What happened up there? I heard you yell something to Dani, I don’t think the other lads did though. Sa han och jag gled suckande ner på köksgolvet.
-She cut herself, Zayn. I’m so scared she’s gonna do something really stupid and really hurt herself! Grät jag och han drog in mig i hans famn. Jag grät ut och satt där med honom ett bra tag innan han reste sig upp.
-I’m going to take the lads to talk to Liam, okey? Sa han och jag nickade.
-See you babe! Sa han och kysste mig på pannan. När jag hörde hur killarnas röst försvann ut ur lägenheten och hur dörren smälldes igen, reste jag på mig och gick ut till tjejerna. Dani satt emellan dom och stirrade in i väggen, hon vände dock blicken mot mig när hon hörde att jag kom in i rummet.
-Did you tell him? Frågade hon mig och jag nickade.
-Don’t know it he’ll tell Liam though. Sa jag och hon nickade.
-I miss him but he hurt me so bad! Utbrast hon och började genast gråta. El och Mo var där och tröstade henne så jag bestämde mig för att gå över till Liams lägenhet.

 

 

Jag gick bara rakt in och hittade killarna sittandes i vardagsrummet. Jag gick rakt fram till Liam och räckte fram min hand och drog upp honom ur soffan innan jag av honom en lång kram som han besvarade. Ilskan hade runnit av mig och ersatts med ren besvikelse.
-You are still an ass, Liam. Sa jag efter att vi avslutat kramen och jag hade satt mig i Zayns knä.
-I know and I don’t know what to do! Sa han och la huvudet i händerna. Jag kunde inte annat än att tycka lite synd om honom mitt i all besvikelse.
-Did you tell him? Frågade jag Zayn och han skakade på huvudet.
-Them? Frågade jag och pekade på de tre killarna som satt bredvid oss. Än en gång skakade han på huvudet och jag kollade på Liam som kollade försiktigt, nyfiket och skräckslaget på oss.
-Tell them! Sa jag och lutade bak huvudet. Jag kände hur Zayn vred på sig, troligtvis för att kunna kolla på Liam.
-She cut herself. Sa han och alla lät otroligt chockade.
-She did what? Utbrast Liam och jag ställde mig upp för att förhindra honom att gå in till henne.
-Liam, leave her alone! She needs time to think! Sa jag och puttade till honom lite lätt.
-But I need her Heart! Han höjde rösten och jag klev ett steg framåt istället för ett steg bakåt.
-Liam! Stop it! Think about her will you? She loves you okay? But she needs time, she’s extremely hurt! Let her think and then you can talk to her. Sa jag och Liam kollade med stora ögon på något bakom mig.
-Let’s talk now then. Sa Danielle som stod med armarna upprullade och såren synliga. Vi alla reste på oss och gick mot dörren.
-Are you sure about this? Frågade jag och hon nickade.
-He won’t hurt me, he can’t hurt me more. Sa hon och log lite smått mot mig innan hon gav mig en snabb kram. Jösses, hur ska dom lösa detta nu då. Mina fina vänner. Tänkte jag och gick ifatt Zayn och tog tag i hans hand så han stannade.
-We need to talk aswell! Sa jag och han kollade oroligt på mig innan han  drog mig mot hans lägenhet.

 

 

När vi klev innan för dörren kollade han oroligt på mig.
-What’s going on? Frågade han och jag småskrattade lite.
-That’s what I wanna know. What are we Zayn? Frågade jag och såg hur han ryckte till.
-Want me to be completely honest with you? Frågade han och jag nickade.
-I want you to be mine more than anything, since that day I caught a glance of you at Milkshake city I knew I needed you! Which I do, you are amazing Heart and honestly I’m falling for you. Big time. So will you do me the honor of becoming my girlfriend?
Jag kollade chockat på honom, sa han precis det där? Är det verkligen vad han känner? Tankarna virvlade runt i hjärnan och jag kunde inte få fram några ord så jag beslutade mig tillslut för att bara kyssa honom som svar. Kyssen var likt alla andra magisk men ändå betydde den mer. Jag kollade på min pojkvän, ja Zayn var nu officiellt min pojkvän och mycket gladare än såhär kunde jag inte bli.

Denna delen skrev jag, Olivia. Knåpade ihop den lite snabbt för min kära vän ville ha ett nytt kapitel och hon ska opereras imon så jag ville typ bli klar innan imon. Som titlen lyder så är det bara del 1 eftersom att det skulle bli sjukt långt om jag fortsatt skriva + att jag måste sova nu.

Men vad tycker ni om allt drama då? Själv tyckte jag det var lite jobbigt att skriva för jag gillar verkligen Danielle och Liam tillsammans, Eleanor och Louis med & Perrie och Zayn då ;P.

If they're happy I'm happy, right ? :D

Ps. Vad tyckte ni om att det blev lite ur Zayns perspektiv med? Jag kommer skriva ur olika perspektiv om ni inte total hatar det? Inte NEMEN VA BRA ;))xx

FEEDBACK! SPRID VIDARE! KOMMENTERA! KOM IGEN!!


/Embla, Izabella & Olivia.


 


Kommentarer


My <3

Finit Ollie <3

Svar: Tack babe! -Olivia!

Tack för responsen My!

/Embla, Izabella & Olivia.
eionovels.blogg.se

Cookie <3

Bäst Lollie, really nice <3

Svar: Lollie! Nej... jag slår dig! -Olivia.

Tack så jätte mycket!

/Embla, Izabella & Olivia.
eionovels.blogg.se

My <3

Vrf får hon säga Lollie å inte jag ? :O<3


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag kan se)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback







© Olivia Wahlström, Izabella Nanu & Embla Nordén Schau