Tear us apart. Kapitel 3.


Bowling, The last song and Zayn.




Jag drog ett sista drag med plattången innan jag drog ut sladden och la den på bänken för att svalna. Killarna, El, Dani, Mo och jag hade bestämt att vi skulle bowla ikväll. Våran rektor hade ringt igår och sagt att det var någon läcka eller något sådant så vi skulle inte kunna gå till skolan denna veckan och på måndag var det skolavslutning, äntligen sommarlov! Jag suckade och studerade mitt ansikte, jag var inte blek men inte direkt brun vilket jag inte förstod eftersom jag vart ute i solen nästan varje dag men aldrig använde solkräm. Jag drog på ett tunt lager foundation, eyeliner och maskara innan jag gick mot min WIC för att välja kläder.  Det fick bli ett par svarta jeans, ett vitt pösigt linne och till det ett stort armband, en svart ring, svarta örhängen och mina vita converse. Jag drog åt mig min svarta skinnjacka och min väska innan jag sprang ner till min bil och åkte och hämtade Mo, vi hade bestämt oss för att mötas vid bowling hallen eftersom det skulle vara lättast så. Mo stod som vanligt redo ute vid vägen och efter kanske tio minuter svängde jag in på parkeringen vid bowling hallen som förövrigt var helt tom, bortsett från killarnas två bilar, eftersom att dom hyrt hela stället

 

-MO ÄR HÄR, NU KAN FESTEN BÖRJA OHYEEAH! Skrek Mo när vi kom innanför dörren.
-EXUSE ME WHAAT!? Skrek Louis minst lika högt.
-IF YOU DON’T LEARN SWEDISH YOU’LL NEVER KNOW! Skrek Mo tillbakaoch slängde en retsam blick mot honom.
-JÄVLA RETSTICKA ÄR DU MO! Skrek jag efter henne och hon garvade åt Louis som bara suckade.
-We’ve actually been in Sweden and we know some Swedish! Utbrast Harry stolt,
-Really, like what? Frågade jag nyfiket.
-KOTTBULLAR! Skrek alla killar på en gång och vi la oss ner på golvet och garvade. Det var sådana vi var jag och Mo garvar åt allt!
-Go get shoes so I can show you little girls how to play instead! Sa Harry lite små surt men jag såg att han kämpade med att dölja ett leende.
-Pfft, yeah good luck with that! Heart Tekla Weller is the best bowling player EVER! Utbrast Mo.
-Te.. what? Sa Zayn frågande.
-HAHA! Tekla it’s a swedish name! But little miss Mortisha Laura Reud SUCKS at bowling, just so you know! Svarade jag och räckte ut tungan mot Mo.
-Thats a name? And I didn’t know your name was Mortisha! Sa Zayn och blinkade mot Mo som bara himlade med ögonen.

 

-YES! AND SHE DOES IT AGAIN! Ropade jag och hoppade runt när jag fått min sjätte strike.
-This sucks, what is that your tenth? Klagade Niall och jag skrattade medans jag gav El en high five.
-Sixth, but come on you can still catch up. MAYBE! Jag började göra någon galen dans och tjejerna skrattade åt mig. Vi spelade i lag, killarna mot tjejerna och jag kan säga att vi ledde rätt stort efter mina sex strikar, El och Danis varsina strikar och ja… Mo som bara sköt i rännan hela tiden men det spelade egentligen ingen roll.
-OMG! I hit one! AAAAAHHH! Mo blev helt hyper när hon för första gången idag fick ner en kägla, visserligen bara en men ändå!

 

-LOSERS BUY PIZZA! Skrek Mo och jag vände mig mot henne med en äcklad min.
-Please, please, please anything but pizza I beg of you! Jag gav Harry hundvalpsblicken och han kollade skeptiskt på mig.
-What you don’t like pizza? Sa han sarkastiskt och skrattade lite lågt.
-NO! It’s gross, uueek! Utbrast jag och alla stannade och spärrade upp ögonen mot mig.
-You don’t like pizza? What are you, an alien? Halvskrek Niall chockat.
-Well I like home-made but not bought that’s just disgusting!
-Okay, I don’t know her anymore! Bye random girl i’ve never met! Utbrast Louis och gick mot bilen innan han vände sig om och log ett retsamt leende.
-OOH, HEARTYY! Ropade han och jag stönade.
-I warned you, I’m gonna give you ten seconds in advance. Sa jag och han skrattade lite.
-I don’t need them. Svarade han kaxigt,
-YES YOU DO! Skrek Mo och jag log och nickade.
-Well, you asked for it. Sa jag innan jag började jaga honom runt parkeringen, det tog inte långt tid innan jag kom ifatt honom och hoppade upp på hans rygg.
-Wow, you are a fast runner Weller. I admit! Utbrast han när han hämtat andan och vi var framme vid dom andra.

 

-El, your boyfriend isn’t very well trained is he? Frågade jag och kollade på El som småskrattade.
-Nope, but I mean he’s Lou come on! Sa hon och pussade honom snabbt medans jag hoppade ner från Louis rygg och upp på Zayns.
-We won so we don’t have to walk, now I wanna go to my car and we can go home to us and You’ll buy takeout NOT pizza. El and Dani you’re going with us! Zayn suckade men valde att inte säga emot och gick mot min bil, El hoppade upp på Lous rygg, Dani på Liams och Mo på Nialls. Harry såg otroligt lycklig ut eftersom han inte behövde bära någon.
-See you soon! Sa jag innan jag gasade iväg hemåt.

 

-Heart, we’re here! We bought chinese and I hope you like that or else you’ll starve! Hörde jag Harry ropa när de klev innan för dörren.
-That’s awesome, ropade jag ifrån badrummet eftersom jag just tagit en dusch. Jag upptäckte till min stora förskräckelse att jag inte hade tagit med mig kläder och jag hade duschat där nere eftersom Mo tagit den på min toalett. Jag virade handduken hårt om kroppen och klev ut, tyvärr var Zayn seg och stod kvar i hallen när jag kom ut och han tittade upp mot mig.
-Wow! Viskade han och studerade mig från topp till tå, jag harklade mig och han tittade upp. Jag såg skam i hans blick och log mot honom.
-Sorry, but you’re just hot! Sa han och blinkade, jag skrattade och skyndade mig uppför trappen innan någon av de andra killarna såg mig i bara handduk. Jag gick in på mitt rum och drog på mig underkläder, ett par hotpants ett vitt linne och min one piece, jag satte upp håret i en bulle mitt på huvudet efter att jag torkat det.

 

-HELLO BOYS AND GIRLS! Skrek jag när jag kom in i vardagsrummet där dom dukat upp maten och jag såg att de höll på att sätta på en film.
-What movie? Frågade jag och alla utan Mo ryckte på axlarna.
-Vilken? Frågade jag henne och hon log.
-Hur många lingon finns det i världen, såklart! Sa hon och ett stort leende spred sig på hennes ansikte.
-Well, they are gonna kill us. Or well you. Sa jag och dom andra nickade lyckligt eftersom jag pratat engelska, dom verkade inte ens ha reagerat på vad jag sa.

 

Filmen startade och när personerna började prata fick jag ett flertal kuddar i huvudet.
-It’s on Swedish, change movie! Klagade Niall.
-Hey, why are you throwing pillows at me, Mo was the one choosing the movie! Sa jag och Mo gav mig en mördarblick innan hon blev påhoppad av Zayn och Harry som satt närmast henne.

 

-KAN INTE ANDAS! AAAAH! Utbrast Mo när alla låg i en hög över henne.
-MEN FLYTTA PÅ ER DÅ ERA MONGOS, JAG DÖR HÄÄÄR! Skrek hon medans hon försökte putta bort oss. Jag var det enda som flyttade på mig eftersom Mo snackat svenska och jag garvade.
-GUYS, AHAHAH, MOVE, HAHAHA, SHE CAN’T BREATHE, HAAHAH!! Fick jag fram emellan skratten och alla flyttade snabbt på sig.
-So, why didn’t you tell us you couldn’t breath. MORTISHA! Sa Louis och fick en kudde i huvudet av Mo.
-I did, and please say MO! Sa hon och kastade ännu en kudde mot honom men denna gången var han beredd och vek undan.
-You’re right you did… IN SWEDISH! Ropade jag mot henne och hon bitchblickade mig. Vi hörde att det började ringa från min dator som låg på andra sidan rummet och jag såg att det var Charlie som ringde på skype.
-IT’S CHARLIIIIEEE!!! Skrek jag och gjorde någon slags glädjedans.
-Wait, hide she’s a fan of yourse! Fortsatte jag och kollade menande på killarna som såg smått förvirrade ut.
-Wait, so Charlie is a girl? Frågade Harry och jag nickade medans killarna satte sig utanför kameran. Mo satte sig bredvid mig och jag tryckte på svara.

 

-BABY! I MISS YOU! Skrek hon med sin australienska dialekt och jag skrattade.
-HUNNIE, I MISS YOU TOO!  Skrek jag tillbaka med en överdriven brittisk dialekt.
-OH, HI MO! Skrek hon sen och Mo hälsade på henne.
-Char, I got a surprise for you. Jag såg hur leendet spreds på hennes läppar.
-Mh, key. But I have to be quiet cause is like 12 o’clock here so don’t scare me! Sa hon och studsade upprymt på stället.
-Hold on. Sa jag och satte handen för kameran medans jag signalerade för killarna att ta plats framför kameran vilket dom snabbt gjorde. Jag tog bort handen och killarna började vinka.
-Hello Charlie! Ropade dom i kör och hon satte handen för munnen.
-Oh, My, Freaking, GOD! You’re One Direction. Utbrast hon efter ett tags stirrande!
-YES! Svarade Louis glatt!
-WAIT! Char I have another surprise for you and I think you may actually be more excited about this one! Sa jag och log åt tanken som slått mig.
-HAHA! Good luck beating One Direction the only thing that could possibly beat that would be if D…OMG YO HAVE GOT TO BE KIDDING WITH ME! AM I IN HEAVEN OR SOMETING! Det sista skrek hon och jag log.
-Nope she’s here! Sa jag och drog fram en minst sagt chockad Danielle framför kameran, hon hade ju inte precis väntat sig det.
-OMG! It’s really you! You are my inspiration, the reason I never give up my dreams of becoming a professional dancer! Thank you, thank you, thank you soo soo soo much! Hennes röst bröts lite i slutet och jag såg att Danielle blev tårögd.
-I’m so happy to hear that and it feels really good to be your inspiration and you should never EVER give up on your dreams Charlie! Sa Dani medans hon torkade tårarna som börjat rinna längst hennes kinder.
-OH! Now I feel mean you haven’t been in camera. Sa jag vänd mot El som bara höjde på ena ögonbrynet.
-LET’S HAVE A CUTE MOMENT! Utbrast jag innan jag drog tag i både Lou och El och satte dom framför kameran.
-OMG! Hello. Sa Charlie och El log.
-Hello, nice to…ehm.. see you! Sa El tillbaka och jag skrattade. Efter en stunds pratande la vi på och gänget gick hem, inklusive Mo. Det tog inte heller långt tid innan jag somnade i min sköna säng.

 

Jag vaknade av att min telefon ringde, jag sträckte mig efter den på nattygsbordet och kollade på displayen Dani stod det och jag log. Jag slängde också en snabb blick på klockan på mobilen innan jag svarade, 11:00 stod det, jag klickade på svara.

 

-Hello Dani! Sa jag glatt och jag hörde hur hon skrattade.
-Hi Heart! What’s up? Svarade hon och jag log.
-You woke me up so yeah I’m still in bed. You? Sa jag och hörde hur hon höll på med något.
-I’m at Liams with the boys and they are going to the studio and I’m coming over to you. Okay? BYE!
Hon la på innan jag hann svara och jag skyndade mig med att dra på mig min one piece innan jag gick ut ur mitt rum och ner till köket där jag såg Dani sitta med mina föräldrar som kommit hem inatt.

 

-Good morning darling! Sa pappa medans jag gav honom en kram och en snabb kindpuss.
-Good morning mum, dad, Dani! Svarade jag medans jag gjorde samma sak med mamma och gav Danielle en snabb kram innan jag drog med henne upp till mitt rum och stängde dörren efter oss.
-WOW! Your room is HUGE! Utbrast Dani och jag kom på att hon nog aldrig var inne i mitt rum utan det var bara den personen som burit upp mig som faktiskt varit här.
-Yeah, it’s too big actually! But Mo is sleeping here alot and she always brings a million stuffs with her so it doesn’t usually look this… empty! Sa jag och skrattade lite innan jag gick in i min WIC för att byta om. Jag drog på mig ett par ljusa jeans, min svarta långärmade tröja som jag vek upp till armbågarna och en svart hatt och ett rött fjäder örhänge som accessoarer. Jag tog med mig mina röda converse ut till mitt rum och ställde dom vid min dörr i fall vi skulle gå ut.

 

-So, what do you wanna do? Frågade jag Dani och slog mig ner i jämte henne i min vita soffa som stod i hörnet framför fönstret som vette ut mot floden.
-Just talk maybe, I don’t know much about you really. Sa hon och små skrattade lite.
-Sounds good to me! Sa jag och vi började prata om mitt liv i Sverige och vi skrattade mycket.

 

-So, you play football and dance. Any good? Frågade hon när jag berättat om vad jag tyckte om att göra.
-Well at football yes but not at dancing, at least not compared to you Dani! Sa jag och knuffade till henne lite lätt på axeln och hon rodnade.
-I’m not that good though! Sa hon och jag drog efter andan.
-How can you say that, you are amazing and you know it! Jag kollade henne i ögonen och hon bara skakade på huvudet.
-Don’t make me call Liam. Sa jag med ett varnande finger och hon skrattade åt mig.

 

-GOD! I’m so sensitive it’s not even funny! Utbrast jag när eftertexterna till The Last Song rullade och jag tittade över på El som kommit under filmen hon grät också medans Dani låg bredvid mig i soffan och sov. Mina tankar avbröts av att min telefon ringde, Liam stod det på displayen och jag tittade mot Dani och skrattade innan jag svarade.

 

-Leeeeyuuuum! Utbrast jag och jag hörde killarna som brast ut i skratt i bakrunden.
-Heeeeaaartyyyy!! Sa han och jag blängde mot telefonen i hopp om att han skulle se eller åtminstonde känna min brännande blick.
-So what’s up Liam? Frågade jag när jag äntligen slutat stirra på telefonen.
-I just wanted to talk to you! svarade han.
-Pfft, yeah right! The real reason you called please! Fnös jag mot honom och skrattade lite lätt när jag hörde hur han små suckade på andra sidan.
-Fine, you don’t happen to know where Dani is she’s not answering her phone. Jag skrattade lite och kollade på Dani som nu låg utspredd över hela soffan.
-Well she’s right know forcing me and El to sit on the floor because she is asleep and is laying on the entire couch. Jag hörde hur han skrattade och tog bort telefonen från örat.
-LOU I FOUND ELEANOR ASWELL! Ropade han och jag hörde hur Louis frågade vart och hur Liam svarade att hon var här, sekunden senare låg han på El på mitt vardagsrums golv och efter honom kom Liam och reste av killarna.
-Liam, my bum hurts can you please wake Danielle up so I can sit down on the couch instead. Han skrattade lätt åt mig innan han satte sig på knä vid Danielles ansikte, han gav henne en kyss innan han lätt ruskade om henne och viskade saker i hennes öra. Helt plötsligt flyger hon upp från soffan och ner på golvet samtidigt som hon brister ut i ett asgarv. Jag kollar på Liam som ler fånigt mot henne, jag suckar och sätter mig i ena hörnet på soffan.

 

-Heart, jag är hemma vad vill du ha till middag? Hörde jag mammas mjuka röst ropa från hallen.
-Hej, jag är inte ensam! Svarade jag och hon skrattade.
-Vet jag väl, hon Danielle var väl över här annars vet jag inte för Mo skulle väl vara barnvakt åt Louise? Ropade hon tillbaka, Danielle ryckte till när hon hörde sitt namn och jag skrattade lite åt henne.
-Men det är inte bara hon. Ropade jag mot henne när jag hörde hennes steg närma sig vardagsrummet.
-Nehe, vem mer då? Frågade hon och vid detta laget rundade hon hörnet och stannade för att studera killarna och El.
-Hello I’m Nina, Hearts mother nice to meet you. Sa hon och jag märkte hur killarna stirrade. Jag harklade mig och skrattade medans jag kollade mot mamma som log oskyldig.
-Vad? Jag vet jag är en het mamma! YUPP! Det sista skrek hon innan hon försvann in i hennes och pappas sovrum troligtvis för att byta om. Jag brast ut i asgarv innan jag vände mig mot de andra som kollade konstigt på mig.
-You know that she saw you staring at her right? Frågade jag killarna som skamset tittade ner i marken.
-Oh, she’s not mad her respons was ’What? I know I’m a hot mother’. Sa jag och killarna små skrattade lite.
-Oh for god sake! RELAX! We all know my mum is gorgeous! Utbrast jag och nu skrattade killarna på riktigt medans Dani och El bara log mot dom.

 

-Bye Heart! Jag kramade om alla en sista gång innan jag gick tillbaka till vardagsrummet där Zayn fortfarande satt. Han hade frågat om han kunde stanna eftersom att han ville lära känna mig och jag gick glatt med på det.

 

-Let’s go up to my room instead. Sa jag och han nickade. Jag drog upp honom ur soffan och ledde honom in i mitt rum.
-WOW! It’s huge! Utbrast han och jag skrattade.
-Exactly what Dani said aswell! Sa jag och nu skrattade han också. Vi satte oss på min säng och han kollade lite nyfiket på mig.
-Show me! Sa han efter en stund och jag kollade frågande på honom.
-Your tattoo. Sa han och jag skrattade åt min dumhet.
-Okay. Sa jag ochdrog av mig strumpan.
-It’s really beautiful! Sa han och drog med tummen över den,
-Just like you! Fortsatte han och tittade djupt in i mina ögon en handling som fick mig att börja hejdlöst rodna. Han skrattade sött mot mig och jag fick fram ett litet thanks.

 

-Go out with me! Utbrast han helt plötsligt.
-What? Sa jag undrandes om jag hört fel eller om den ursnygga Zayn Malik precis bjudit ut mig.
-You heard me, go out with me. Tomorrow? Frågade han och tog min hand. Jag kunde inte hjälpa det utan brast ut i ett stort leende.
-I would love to go out with you Zayn. Svarade jag och nu log han minst lika stort.

 

Det slutade med att vi satt i min säng och pratade hela kvällen och vi måste ha somnat där eftersom när jag vaknade upp låg jag med huvudet på Zayns mage och ovanpå täcket jag sträckte på mig och hoppade till när jag kände en hand på min axel.
-Good morning! Sa jag och vände mig leendes om mot Zayn som log tillbaka mot mig.
-Good morning, what time is it? Frågade han och jag ryckte på axlarna innan jag sträckte mig efter mobilen som vanligt låg på nattygsbordet.
-Eleven. Svarade jag och han suckade.
-I wanna sleep! Sa han och jag skrattade innan jag kurade ihop mig i hans famn och kände hur sömnen tog över och jag somnade med ett leende på läpparna.


Urgh, asså vet inte hur länge jag hållt på med detta kapitlet men blev ändå inte lixom nöjd! Fast lite nöjjd kanske jag blev.... FEEDBACK! Sitter i alla fall hos min kära farfar i Albanien! men hejdå!

/Embla.


Detta kapitlet var skrivet av Embla och hon vill ha feedback på det!
KOMMENTERA!!

Frågor? Kommentera eller skicka iväg ett mail till mailadressen som finns längst ner i menyn!

/Embla, Izabella & Olivia.



Kommentarer


Elin

Jätte bra skrivet, fortsätt , vill läsa mer!:)

Hajrija

OMMFFFGG ÄGANDE NOVELLEN GEEEZ ASSÅ AS BRA!! :D xx

Hajrija- One Direction Novels

Ps. Nu är det jag som är helt obsessed (?) med eran novell, asså guuuuud så JÄVLA braaaaaa!!! :D NÄSTA DEL NUUU!!!!!! x

Felicia

Länkbyte? :D

Josefin ^^

Riktigt bra! Har typ blivit beroende! Skriv mer för tusan! ;)



Jag har också en novell-blogg, kolla gärna den! Vi kanske kan ha varandras länkar i menyn? :)


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag kan se)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback







© Olivia Wahlström, Izabella Nanu & Embla Nordén Schau