Tear Us Apart. Kapitel 8.


Football afternoon -Manchester United vs. Arsenal.

   
Previously:
-What’s going on? Frågade jag oroligt och han log.
-Nothing I just need to get something off my chest. Erkände han och jag log nyfiket mot honom.
-I know we’ve only been together for almost a week and not longer but I need to tell you something. Sa han och svalde.
-Zayn, just say whatever you need to. Sa jag spänt och kollade på honom.
-Heart I, I love you! Sa han och jag log stort.
-Really? You love me? Frågade jag och han log minst lika stort.
-Yes I do, I love you Heart. Svarade han och jag la armarna om hans nacke.
-You know what? Frågade jag och han skakade på huvudet.
-I love you to! Sa jag och kysste honom. 


-Så du älskar honom? Frågade mamma och jag log stort,
-Ah, ah det gör jag! Sa jag och mamma log mot mig.
-Min lilla älskling börjar växa upp, skaffar pojkvänner och allt. Sa hon och torkade en tår som rann nerför hennes kind.
-Woah! Vadå pojkvänner, han är en och dessutom inte min första! Sa jag och mamma skrattade.
-Förlåt då! Sa hon och tog en klunk av kaffet som stod framför henne på bordet. Min mamma och jag var ifrån varandra väldigt ofta så därför tog vi vara på sådana här stunder. När vi bara satt och fikade, tittade på tv eller gjorde vadsom sålänge vi var tillsammans. Det var något jag och Zayn hade gemensamt, vi var ifrån våra föräldrar väldigt mycket eftersom han turnerade och bodde i London och min pappa brukade resa landet runt för att kolla upp alla andra Nandos restauranter. Jag blev tårögd när jag tänkte på att imorgon skulle min mamma resa till Amerika för att göra en massa fotograferingar med random kändisar, jag var glad för hennes skull eftersom hon fick göra vad hon älskade men jag ville bara träffa henne lite mer!
-Jag är bara glad att du är lycklig, älskade lilla du! Sa mamma. Jag reste mig upp från min stol och satte mig i mammas knä och hon bara kramade om mig.
-Jag kommer sakna dig så himla mycket, mamma! Sa jag snyftandes och mamma kramade om mig hårdare.
-Jag kommer sakna dig med Heart, jag älskar dig så mycket gumman! Sa hon och jag tittade upp på henne.
-Jag älskar dig med mamma! Sa jag och borrade in ansiktet i hennes hår. Jag drog in ett djupt andetag av hennes doft, hon luktade mamma. Det kändes tryggt att vara såhär, i mammas famn, som om ingenting någonsin skulle kunna skada mig! Men inte långt efter att mamma åkt skulle killarna åka iväg och göra en Nordamerika turné. Såklart hade jag blivit ledsen men det var samma sak med Zayn som med mamma, han gjorde det han älskade och att veta det gjorde allt så mycket lättare för mig. Jag visste att jag inte behövde oroa mig, Zayn skulle inte få för sig att göra något dumt och jag litade på honom. Det enda jag oroade mig över var avståndet, tidskillnaden och längtan. Jag ville inte att någon av dom skulle åka, men jag skulle heller inte göra något för att stoppa dom.
 
-Mamma, hur länge ska du vara borta? Frågade jag, rädd för svaret men jag behövde få veta.
-Några månader. Svarade hon försiktigt, troligtvis rädd för att jag skulle bryta ihop.<
-Hur många? Frågade jag och kollade henne i ögonen.
-Älskling...! Sa hon avvikande och smekte mig över kinden. Jag tog tag i hennes hand.
-Hur många, mamma? Frågade jag små irriterat.
-Ungefär tre och en halv. Svarade hon tyst och jag släppte hennes hand.
-Varför så länge? Frågade jag och försökte hålla tårarna inne.
-Jag har så många fotograferingar därborta att det inte är lönt att jag åker hem emellan, men du kan ju komma och hälsa på mig en vecka eller så gumman. Det vet du! Sa hon och jag nickade.
-Vill du det? Frågade hon och tog bort en hårslinga ifrån mitt ansikte.
-Klart jag vill! Svarade jag snabbt och hon skrattade lite.
-Bra! Hon pussade mig på kinden och jag satte mig rakt.
-Jag känner mig som en bebis, kom vi måste handla för det är Manchester United mot Arsenal senare och killarna och Mo kommer över. Sa jag och drog upp mamma.
-Killarna som i? Frågade hon och jag skrattade.
-Zayn, Liam, Louis, Niall och Harry. Mamma! Sa jag och blinkade mot henne.
-Inte Luke? Jag skakade på huvudet.
-Nej, han och hans familj skulle resa någonstans imon så han var tvungen att packa. Svaarde jag och hon nickade.
-Så, mot affären? Sa hon med ett flin och jag log mot henne.
-Mot affären! Bekräftade jag och vi sprang ner till bilen. Jag och mamma tävlade om allt, som till exempel att komma först ner till bilen. 
 
-Cola! Ropade jag efter mamma när hon gick för att hämta läsk. Hon hade lämnat mig till att plocka godis. jag tog upp en spade och en påse och kollade på allt godis. Jag började plocka bit efter bit tills påsen var full. Godismonster som jag är lyckades jag fylla två påsar till. Jag skulle faktisk inte äta allt godis själv, eller så var det tänkt i alla fall. Jag la påsarna i vagnen där mamma stod och pillade med sin telefon.
-Du kunde inte köpa lite godis till mig med eller? Frågade hon retsamt och jag bara lipade mot henne. Min mamma och jag blev ofta förväxlade med att vara systrar eftersom vi betedde oss som det mot varandra. Själv tyckte jaga tt det var skönt att ha ett sådant föhållande med min mamma, med pappa också för den delen. Men jag och min pappa var nästan för lika varandra, otroligt envisa och dedikerade fotbollsfans. Han hejade på Manchester City och jag på Arsenal. Pappa hejade egentligen på Manchester United men vågade inte erkänna det eftersom det gjorde mig så otroligt tjurig. Arsenal och Sverige var mina lag, det gick aningens bättre för Arsenal än för Sverige men jag var ju faktiskt från Sverige och jag måste hålla mig trogen till mitt land även om jag flyttat därifrån! 
-Hur många color köpte du? Frågade jag henne och hon kollade ner i vagnen.
-Fyra och en fanta, jag vet ju att Mo inte dricker cola. Sa hon och jag gjorde tummen upp mot henne.
-Bra där mammsen! Sa jag och hon fnös.
-Säg inte mammsen, det får mig att låta så gammal! Klagade hon och jag höjde på ena ögonbrynet.
-Mamma, du är gammal! Sa jag och hon stannade upp.
-Nu skärper du dig lilla gumman, jag är faktiskt bara 33 så det så! Sa hon och fortsatte gå. Jag gick skrattandes efter henne.
-Drama queen! Sa jag och nu skrattade mamma också.
 
-Herregud, du kommer ruinera oss med dina fotbollskvällar! Klagade mamma när vi bar upp kassarna till lägenheten.
-Äsch, du köper lika mycket snacks och sådant mamma. Sa jag och hon gick bara in i lägenheten samtidigt som hon himlade med ögonen-
-Kom nu innan jag äter upp din choklad! Ropade hon innifrån lägenheten.
-Oh nej det gör du inte! Skrek jag skrattande och sprang in till köket där mamma stod med en av mina många choklad kakor.
-Nehe, gör jag inte? Frågade hon retsamt och viftade med chokladen.
-Nej det gör du inte! Skrek jag och hoppade på henne. Vi brottades en stund innan vi hörde harklingar bortifrån dörren. Där stod killarna inklusive Mo och kollade på oss. Mo som var van bara kollade på oss innan hon öppnade munnen.
-Come on the game starts any minute! Sa hon och gick helt oberörd därifrån och in till vårat fotbollsrum. Egentligen var det bara ett rum med en stor TV, en stor soffa och ett soffbord. Jag och mamma reste oss också upp från golvet och jag började hälla upp godiset och chipsen i skålar och kollade roat på killarna.
-Mår dom bra? Frågade mamma och skrattade.
-Ska se! Svarade jag gick mot killarna.
-EY!? Skrek jag och gav Zayn en lös lavett.
-Babe? Frågade Zayn förvånat och jag log mot honom.
-I seriously thought you were dead or something! Sa jag och kramade om honom medans jag skrattade. Jag kramade om resten av killarna också och pekade på bänken där skålar av chips och godis och drickaflaskorna stod.
-Help? Frågade jag gulligt och log mot dom. Dom skrattade och tog varsinn sak innan dom gick iväg.
-Mamma! Skrek jag på henne där honstod och åt ur den resterande godisskålen.
-Sluta äta VÅRAT godis! Skällde jag och hon skrattade.
-Sorry! Sa hon och slank ut ur köket.
-Hey! Viskade Zayn i mitt öra medans han slingrade armarna om min midja.
-Well hello there handsome! Svaarde jag och tiltade upp huvudet så att jag kunde kyssa honom.
-Are we going in to the others? Frågade jag och han nickade.
-Yeah, but first I want to know what you and your mum were doing. Sa han med ett litet leende.
-She stole my chocolate, she can't do that! Sa jag upprört och han skrattade åt mig.
-It's just chocolate, babe. Sa han med ett flin och jag vände mig om så att jag stod helt vänd mot honom.
-First it's only football and now it's only chocolate? I don't like you anymore. Sa jag och tog skålen och gick in till dom andra. Zayn tog glasen som stod kvar på bänken och gick småskrattandes efter mig.
-Okay so who are you guys supporting? Frågade jag dom andra och Zayn skakade frenetriskt på huvudet.
-Manchester United. Svarade Louis smått oförstående över Zayn plötsliga rörelser.
-I've said it before and I say it again, boys are idiots! Sa jag irriterat och satte mig så långt ifrån dom andra andra som möjligt.
-Mo om inte du hejar på Arsenal idag kommer jag slå dig. HÅRT! Hotade jag och hon skrattade.
-Fine I'm supporting Arsenal in this game for you. But only this game! Sa hon och jag lipade mot henne.
-Just because you're an Liverpool supporter, dork! Sa jag och kastade en kudde på henne.
-So Mo's a fan of Liverpool and you're a fan of Arsenal, yeah? Frågade Louis mig men jag bara ignorerade honom. Jag var tjurig nu!
-She won't talk to us for a while, believe me I've been there! Sa Zayn och kvävde ett skratt.
-Be right back! Sa jag och sprang ut ur rummet och upp på mitt. Jag gick in till mitt Arsenal rum och tog på mig min signerade Arsenal tröja innan jag sprang ner igen.
-Now, it's on! Sa jag dödsseriöst och stirrade på killarna en efter en.
-You're really taking this serious are you! Sa Louis och flinade mot mig.
-Are you kidding? Of course I am, this is deadly serious!! Sa jag och kastade en godisbit på honom.
-I'm telling you, don't talk to her during the game if you wanna be alright when you walk out of here. Sa Mo varnande och pekade mellan mig och dom. Zayn kom och satte sig framför mig och kollade mig i ögonen-
-If you give me a kiss I'll support Arsenal with you, I promise! Sa Zayn och log innan jag tryckte mina läppar mot hans.
-Oh, you better keep that promise or else you'll be single! Sa jag och han log innan han ställde sig upp igen och tryckte sina läppar mot mina igen.
-Sorry lads, I'm an Arsenal supporter now. Sa Zayn och jag log stolt.
-For a girl? Frågade Harry retsamt och Zayn kollade rakt in i mina ögon.
-Everything for my girl! Sa han och gav mig en passionerad kyss.
-It's starting! Skrek Niall och jag puttade genast bort Zayn och fokuserade på matchen.
 
-Come on, come on, YEEEEES!!! HAHA, in your faceees! Skrek jag när Arsenal gjorde sitt tredje mål den matchen.
-Zayn? Frågade jag och kollade på honom.
-Yeah, GO ARSENAL! Skrek han lite halventusiastiskt och jag gav honom en kyss.
-I can't believe this, come on United! You can do this! Ropade Louis förtvivlat och jag skrattade.
-Obviously they can't, we're catching up! Sa jag och vände tillbaka blicken mot teven och kollade på ställningen. 3-3 stod det, det var lika och bara tre minuter återstod av matchen.
-Come on now! Ropade Harry när spelet drog igång och Manchester United hade bollen.
-Steal it, come on take it god damnit! Skrek jag och gjorde gester mot teven. Något Louis inte var sen med att härma.
-Pass the ball, pass it! Skrek Louis förtvivlat och drog sig i håret.
-YES! Arsenal snodde bollen och började löpa mot målet.
-No! Skrek Harry och ställde sig i jämte Louis.
-SHOOT THE FUCKING BALL!! Skrek jag och det gjorde dom, rätt upp i krysset!
-YES, OH YEEAAAHHH!!! Skrek jag och slängde mig i Zayns famn. Han bara skrattade och tog glatt emot mig. Jag reste mig snabbt och kollade mot teven, matchen var slut och Arsenal hade vunnit.
-WOHO! IN YOUR FACES!! Skrek jag och sprang fram till Louis och Harry. Något jag ångrade direkt eftersom Harry bar upp mig och hängde mig över axeln.
-Vafan? Zayn!? Skrek jag och slog på Harrys rygg med mina knytnävar.
-Let me down! Mo? Liam? Niall? Zayn? HELP!? Skrek jag men dom bara skrattade.
-Honestly Zayn, if you don't help me down I'll never kiss you again! Hotade jag och han reste sig snabbt och gick fram till Harry.
-Haz, let her down! Come on, enough! Sa han i smått panik och Harry bara skrattade samtidigt som han släppte ner mig.
-Chill man or you'll get wrinkles. Svarade Harry och Zayn bara himlade med ögonen innan han kysste mig.
-Harry, I hate you! Sa jag och slog till honom på armen. Han bara lipade mot mig.
-AH! Let's just watch a movie or something! Sa jag och satte mig tjurigt ner i soffan.
 
-TOY STORY! Skrek Liam och Louis suckade.
-NO, LOVE ACTUALLY! Skrek Harry och Louis suckade ännu högre.
-ICE AGE! Skrek Mo och Louis slog handen i bordet och skrek till.
-SHUT UP! You've been doing that for ten minutes, just stop it already!! Han satte sig med huvudet i händerna.
-It's Hearts apartment, let her choose the movie! Sa Niall och Louis nickade.
-Oh god! Sa Mo och jag skrattade.
-Let's watch my favourite movie then! Sa jag och höll upp fodralet till Dear John medans jag log stort.
-Näsdukar Mo! Påminde jag och hon sprang iväg och hämtade dom.
-Let's do this! Sa jag och kröp ihop i Zayns famn.
 
-I'm so freaking sensitive! Klagade jag medans jag torkade mina blöta kinder med en näsduk. Jag slängde den i högen av andvända näsdukar som jag och Mo bildat på bordet. Jag kröp ihoå ännu mer i Zayns famn när eftertexterna började rulla, han kramade om mig och pussade mig på huvudet. Jag kolalde bort mot Harry som förvånat kollade ner på Mo som lagt sig i hans famn och snyftade till.
-Just comfort her, please? Bad jag Harry och log svagt mot honom.
-And I'll comfort you, babe! Viskade Zayn och pussade mig på kinden. Jag vred på huvudet och placerade en tacksam kyss på hans läppar.
-Okay, let's watch a comedy now. Sa Louis tyst och försökte dölja en snyftning. Han hade uppenbarligen gråtit men ville väl inte verka 'omanlig' så han försökte dölja det. Jag blinkade åt honom och satte i This Means War i DVD spelaren istället.
 
Under filmens gång studerade jag Zayn, något han verkade märka eftersom han leendes vände på huvudet.
-I love you, I do, I really do! Viskade jag och borrade in huvudet i hans hals.
-I love you too Heart, so much! Viskade han tillbaka och tryckte mig närmare honom med sin ena arm medans han smekte mig över armen med den andra.
-Okay lovebirds watch the movie, will you? Retades Mo nerifrån henns position på golvet med en skål chips i knät och en fanta flaska bredvid henne.
-Danielle is on her way. Sa Liam med ett stort leende och jag log mot honom. Helt plötsligt reste sig Louis upp och jag kollade frågandes på honom.
-What are y...Började jag men Louis avbröt mig.
-I'm calling El! Sa han och gick ut ur rummet.
-You don't have anyone you wanna call? Frågade jag resterande tre som bara skakade på sina huvud.
-Or maybe your mum so she can buy some more fanta for me. Sa Mo och jag lipade mot henne.
-Skit i det då! Sa hon surt och återgick till chipsskålen. Efter ett tag kom Louis in igen men nu med Eleanor under armen och Danielle i släptåg.
-Babe! Utbrast Liam och flög upp till Dani och gav henne en kyss.
-Missed me much? Frågade Danielle sarkastiskt och Liam nickade snabbt.
-Of course I have! How are you feeling? Frågade han oroligt och hon log svagt mot honom.
-Liam, I feel okay. Svarade hon tyst och gav honom en kyss på kinden innan hon drog med honom till soffan.
-Did you bring any candy or snacks or maybe even some fanta? Frågade Mo hoppfullt.
-No.. Svarade tjejerna tveksamt och Mo suckade.
-Buuuuh! Klagade hon innan hon fortsatte äta från den snart tomma skålen.

Vem är eran favorit person i hela vida världen som lyckades få upp detta till er innan hon åker hem? Jag såklart ;).
Nej men jag gjorde det för er även om det var extremt, sjukt, mega jobbigt att skriva om allt på blogg.se. Nu blir det dock inte mer kapitel innan Onsdag då jag kommer hem från detta underbara ställe, jag kommer hem vid kanske 1 på dagen så det kommer rätt tidigt! Ni kommer få två kapitel, Onsdag-Torsdag som kommer vara fyllda av drama. Typ mega fyllda! Som sist jag skrev två kapitel då Danielle och Liam blev fästman och fästmö ;). Sen kommer jag skriva alla kapitel fram tills slutet av Augusti eftersom att Bella ska hem till Australien och hon tar med sig Embla och hon kommer ha nada tid att skriva där nere eftersom hon vill visa Embla alla ställena och träffa vänner och släkt!
 
Nu ska jag skriva vidare på dom andra kapitlerna! Glöm inte kommentera! Speciellt inte du Helena!
Detta kapitlet är skrivet av Olivia, ge feedback!! Nu har vi börjat ha 'previously:' innan varje kapitel med precis som någon önskade. Vi vill också vara noga med att be er att inte ta åt er om ni är Manchester United fans, det bara blev det eftersom killarna sagt att dom stöttar Manchester United.
 
/Embla, Izabella & Olivia


 
 
 
 

Kommentarer


Helena

HAHAHA jag kommenterar ju :D HAHAH jag höll de jag lovade ;) lite sent bahh hehe <3

Svar: Haha, söt du var då! ;) Du kunde ju sagt vad du tyckte om kapitlet med ;Px/Olivia.
eionovels.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag kan se)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback







© Olivia Wahlström, Izabella Nanu & Embla Nordén Schau