Tear us apart. Kapitel 13.


WELCOME TO ENGLAND!
Charlie --->  
Previously:
-Love you, sis! Dom gav varandra kindkyssar och Sarah lämnade lägenheten.
-Wow! Sa jag och Danielle instämde.
-Yeah, but now. I want breakfast! Sa hon och hällde upp sig en kopp kaffe. Jag gick fram till henne och la mina händer på hennes midja. Jag kysste henne på kinden och lutade min haka mot hennes axel.
-I love you baby! Sa jag och hon snurrade leendes runt.
-Liam, I love you too! Sa hon och gav mig en lång kyss.
-Now, how about taking a shower. Sa jag och blinkade mot henne. Hon sprang iväg mot badrummet med mig hack i häl. Gud va jag älskar denna tjejen!

Jag stod på flygplatsen och väntade på att få se det bekanta ansiktet i folkmassan. Tillslut såg jag henne, hon kollade sig förvirrat omkring samtidigt som hon frustrerat satte upp sitt blonda hår i en slarvig bulle mitt på huvudet. Jag skrattade åt henne och hon kollade mot mig.
 

-Mo! Skrek hon med sin starka dialekt.
-Charlie! Skrek jag tillbaka och försökte få till den mest austalienska dialekten jag kunde, något jag misslyckades totalt  med.
-Oh stop it! Sa hon och kramade om mig.
-I can’t believe you’re in London! Sa jag uppspelt och tog hennes väska och drog den efter mig samtidigt som vi gick armkrok mot utgången.
-I can’t believe I’m really in London. I mean, how exciting! Sa hon och slog ut armarna.
-Char! Sa jag och kollade ursäktande på den gamla damen Charlie nästan slagit till i huvudet med sin arm.
-Oups! Log hon och jag bara skakade på huvudet.
-So, as you know I have no drivers license so instead of taking the bus I got ourself a personal driver. Or yeah, he’ll drive us to my house. Sa jag skrattandes och gick fram till bilen med dom tonade rutorna.
-He won’t come out of the car though so we’ll have to get this in the back by ourselfs. Sa jag och hon log mot mig.
-I’m a breakdancer. My arm muscles are quite big actually. Sa hon och slängde lätt in resväskan i bagaget.
-And that’s how Charlie do it! Sa överlägset och jag lipade mot henne.
-Mature! Sa hon och flinade mot mig innan hon lipade tillbaka.
-Let’s get in the car shall we. Sa jag och höll upp dörren åt henne, jag hoppade in strax efter och kollade roat på hennes chockade ansiktsuttryck.
-You’re Liam Payne from One Direction! Sa hon och la handen på hans axel.
-And you’re really here! Sa hon och jag skrattade åt henne.
-Yeah! Surprise. Sa jag.
-Wait so you’re friends? Frågade hon oss båda och vi nickade.
-You skyped with them, remember? Svarade jag.
-Yeah, but you never know what Heart can do. She can probably meet anyone through her father! Sa Charlie och jag ryckte till.
-Right, I forgot to say that. Don’t mention Hearts dad and if you see him, don’t talk to him very nicely. I’ll tell you at home. Sa jag och hon kollade oroligt på mig.
-Okay, I suppose. Sa hon sedan vände hon sig mot Liam.
-So why are we still standing here in the parking lot? Frågade hon och han kollade ut igenom fönstret.
-Waiting for… oh here she comes! Sa han samtidigt som Danielle hoppade in i bilen.
-Hey! Sa hon och alla hälsade utan Charlie som slutat andas. Helt plötsligt tuppade hon av, hon svimmade!
-Char! Ropade jag och försökte skaka liv i henne. Efter några minuter vaknade hon till.
-What happened? Frågade hon förvirrat och satte sig upp.
-You tell me, you passed out! Sa jag och hon tog sig i pannan.
-Why would I… började hon men stannade upp när hon såg Danielle.
-Okay, now I know why! Sa hon och lutade sig sedan mot mig.
-Is that really Danielle Peazer? Frågade hon och jag nickade.
-She’s like my idol. Viskade hon igen.
-Oh, I feel kinda dizzy again! Sa hon och höll sig i sätet. Hon kollade sedan facinerat på Danielle som förvirrat kollade sig omkring.
-Dani do you remember Charlie, you skyped once when we were at Heart’s. Sa jag och hon nickade.
-Yeah I remember! Sa hon och log mot Charlie.
-Hi Charlie! Sa hon och Charlie kollade på mig med stora ögon sedan vände hon sig mot Dani igen.
-Okay, so this is gonna sound really lame but can I have a hug? Frågade hon blygt och Danielle kollade små förvånat på henne.
-From me? Frågade hon och Char nickade.
-Not him? Frågade hon och pekade på Liam.
-Well sure but I’d rather get one from you. Svarade Charlie nu inte alls blygt.
-Oh my, well of course you can! Sa hon och Charlie kollade surt på sätet som var emellan dom.
-Do you know what, you’ll get a hug when we’re at Mo’s house ’cause then I can give you a real hug! Sa hon och Charlie klappade lyckligt händerna.
-Charlie you’re seventeen not three! Sa jag och Charlie fnös.
-I’m both more mature and normal than you will ever be Mo! Sa hon och Liam skrattade.
-From what I’ve seen of Mo, that’s not very hard! Sa han och jag slog till honom på armen.
-Focus on the road Liam. Sa jag surt och han skrattade.

 

Jag kunde inte fatta det. Först så var jag i London med Mo och sedan satt jag i en bil med Liam Payne och håll i dig… DANIELLE PEAZER! Min största idol och inspiration någonsin. Andledningen till att jag fortsätter kämpa för mina drömmar. Bilen stannade och jag klev sakta ur, Danielle däremot hoppade ut ur bilen och kom fram till mig.
-Let me give you a biiiiiiig hug! Sa hon och jag skrattade.
-Fine. Sa jag och blinkade mot henne innan jag kände hennes starka armar omfamna mig. Jag kände hur leendet växte sig på mina läppar.
-Well, we see you tonight! Sa Liam efter en stund och Danielle släppte tag mig.
-I suppose I have to go, but what he said we’ll see youi tonight! Sa hon och hoppade in i bilen tillsammans med Liam.
-Wait my bag! Sa jag och vände mig mot Mo som flinade mot mig och pekade på trappen framför huset.
-While you and Dani were hugging I brought it up there but now you can take it yourself! Sa hon och gick in i huset.
-Mo? Frågade jag och hon stannade upp och vände sig mot mig.
-Yeah? Sa hon frågandes och jag tog av mig skorna.
-Where are we going tonight? Frågade jag och hon log.
-The boys, Dani and El are having a ”Welcome to England BBQ” for you. Sa hon och jag kollade chockat på henne.
-For me? Hon nickade och jag log stort.
-I just hugged Danielle Peazer and now she and One Direction AND Eleanor Calder are having a ”Welcome to England BBQ” for me? Sa jag lyckligt och hon slog till mig i bakhuvudet.
-Well not really One Direction ’cause Zayn won’t be there but yeah, you’re just too weird! Sa hon och jag lipade mot henne.
-I am not! Kontrade jag och hon skrattade åt mig.
-Whatever you say Charlie, whatever you say! Sa hon retsamt och sprang iväg.

 

-Mo! Killarna hoppade på henne när vi kom ut i trädgården där de hade ställt upp en stor grill och ett bord alla fick plats vid.
-Guys! Skrek Mo och mötte killarna i en gruppkram.
-You must be Charlie. Sa Louis och log mot mig och gav mig en kram. Jag fick en kram av alla killarna efteråt.
-Where’s the girls? Frågade Mo och vi satte oss ner vid bordet.
-They’re inside making the salad. Just när Louis uttalat orden kom både Danielle och Eleanor ut med varsitt vinglas i handen och en salladsskål i andra.
-Nope, we’re done! Sa Eleanor och kysste Louis innan hon ställde ner både glaset och skålen på bordet.
-I’m Eleanor and you must be Charlie? Sa hon och gav mig en kram.
-Yeah, that’s me! Sa jag och El log.
-I totally forgot you’re Australian, that’s so cool! Sa hon och jag skrattade.
-HEY! I’m Swedish! I actually speak another language! Sa Mo och vi alla skrattade åt henne.
-Hey, girl! Sa Danielle och kramade om mig. Jag började skaka en bit in i kramen och var tvungen att avbryta den.
-Okay, I need to sit down! Sa jag och Louis tittade oroligt på mig.
-What’s wrong? Frågade han och jag tittade på honom, sedan på Danielle och sedan på resten av folket innan jag vände mig mot honom igen.
-Absolutely nothing! Sa jag och han kollade skeptiskt på mig.
-yo said you had to sit down? Sa han frågandes och Liam skrattade.
-She fainted in the car. Louis vände sig mot Liam som stod och skötte grillen.
-Because of you? Frågade han och Liam skakade på huvudet.
-Becaude of my beautiful fiancee! Sa han och jag log mot Danielle.
-I forgot, congratulations to the engagement! Sa jag och hon log!
-Thank you Charlie! Hon gav mig en kram till och ställde sig sedan med händerna på mina axlar.
-Wait! So you’re a fan of Danielle, yeah? Sa Louis förvirrat och jag nickade.
-She’s my inspiration! Sa jag och Danielle kramade om mig igen.
-That girl, is too cute to me! Sa Dani och pekade på mig medans hon gick mot Liam.

 

Vi skrattade hysteriskt åt ett skämt Louis precis dragit och jag kunde inte hjälpa att tänka hur lycklig jag var som hade fått chansen att träffa dessa underbara människor.
-Mo, can you teach us some Swedish? Frågade Harry och Mo tittade mot mig.
-Charlie can speak some. Sa hon och jag tittade på henne.
-I can say one full sentence then like som words. That won’t take me far! Sa jag och hon skrattade.
-Talk! Utbrast Louis nyfiket och jag flinade mot honom.
-Fine but it wil sound really weird! Varnade jag och Niall höll upp handen.
-Swedish always sounds weird! Sa han och gjorde en High Five med Louis som i sin tur fick en smäll i bakhuvudet utav Mo.
-Okay. Jag haeter Charlie Minouge och jag kammer ifråon Australlien och jag äer sjyttoen åor. Sa jag och skrattade åt mitt hemska uttal.
-Mo, say that in pure Swedish! Sa jag och Mo skakade på huvudet av skratt.
-Jag heter Charlie Minouge och jag kommer från Austalien och jag är sjutton år. Sa hon och jag skrattade.
-Well… almost! Sa jag och killarna kollade på mig med stora leenden.
-We can say KOTTBULLAR! Sa Harry och jag garvade åt dom.

 

Vi satt hela kvällen runt en brasa vi tänt och lärde känna varandra, berättade historier, drog skämt och jammade med gitarren. Vi hade det helt enkelt hur mysigt somhelst!!


Okej, jag lyckades knåpa ihop två kapitel denna veckan till er. Alltså att tidinställa dom med ;).
Dessa kapitlen blev lite kortare än vanligt MEN i detta kapitlet kom Charlie till England! Hon kommer att vara med mycket mer i framtiden så att ni vet eftersom att många av er önskade det. Jag kollade mailen innan också och jag vill bara tacka alla för era fina meddelanden och ord. Vi älskar er också, såhäääääääääääääär mycket och lite till ;).

/Olivia.


Come igen, kommentera -ge feedback -önskemål om vad ni vill ska hända -ALLT!

/Embla, Izabella & Olivia.


 


Kommentarer


Alice

Hejsan tjejer, jag älskar eran novell och är lite beroende nästan.


Men jag tänkte bara fråga, har någon av er tumblr? Kan ni länka den i så fall? Kram

Svar: Hej Alice! Tack så himla himla mycket, det betydet mest för oss!
Jag vet att Bella har tumblr, däremot vet jag inte vad den heter. Men jag kan be henne länka den i ett inlägg eller i menyn!

Kram!xx Olivia
eionovels.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag kan se)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback







© Olivia Wahlström, Izabella Nanu & Embla Nordén Schau