Tear us apart. Kapitel 12.


Wedding plans!
  
Previously:
-Okay, so to what we really came here to do. Sa Liam och Louis log mot honom och sedan kollade han allvarligt på mig.
-When you and Zayn are in Sweden we’re gonna need to have some rules. Well only two actually. Sa han och jag höjde på ögonbrynet.
-One, do not ruin his voice by making him scream too loud, if you know what I’m saying! Sa han och fick en leksam smäll i bakhuvudet utav El som bara lipade mot honom när han gav henne en sårad blick.
-Whatever, rule number two. Fortsatte han och vände sig tillbaka mot oss.
-HAVE AN AWESOME TIME IN SWEDEN!! Skrek han och började hoppa runt. Eller han hoppade runt ända tills han snubblade över min resväska och landade på golvet. Vi andra skrattade åt honom och El drog med sig honom ut ur rummet. Strax efter gick Danielle och Liam så nu var jag och Zayn ensamma igen.
-I can’t believe I’m going to Sweden with you! Where does your grandparents live? Frågade han och jag log.
-Jönköping, it’s quite far away from Stockholm. Sa jag och han kollade frågande på mig.
-I’ll show you! Sa jag och satte på datorn och klickade upp en Sverige karta.

 


1 VECKA SENARE.

Jag tittade ner på det tomma blocket som låg framför mig och sedan upp på Eleanor och Mo som satt mitt emot mig på vardagsrumsgolvet. Gästlista, skrev jag ner med darriga händer och tog sedan en klunk av mitt vatten. Vi tre satt i min och Liams lägenhet och planerade vårat kommande bröllop. Eftersom vi nu var förlovade hade vi tyckt att deet verkade rimligt att jag flyttade in här eftersom jag mer eller mindre redan bodde här. Det var det allt hade cirkulerat om denna senaste veckan och nu när allt det lagt sig så var det dags att ta tag i nästa sak, nämligen just bröllopsplaneringen. Jag och Liam hade kommit överens om att jag skulle skriva upp mina idéer och sedan skulle vi kolla över dom tillsammans. Han hade varit väldigt noga med att allt han ville var att ge mig mitt drömbröllop och att betala allt, något jag inte var superglad över. Vi skulle betala allt detta tillsammans!

 

-So, who do you wanna invite? Frågade El och log mot mig.
-Let’s star with the easy ones. Your families. Fortsatte Mo och även hon log mot mig.
-Okay, well my mother, father and sister. Then Liams mother, father and his two sisters which is 7 persons. Sa jag och skrev ner allting i blocket.
-Then we have the boys who I really don’t need to write because they’ll probably be bestmans all four of them oh and Andy of course. Sa jag och skrattade.
-You guys and Heart will be my bridesmaids and my sister will be my maid of honor. If you want to be bridesmaids that is? Sa jag och skrattade åt deras frenetriska nickar.
-So you do? Frågade jag retsamt och El slog handen i golvet.
- YES! Skrek hon och jag och Mo brast ut i asgarv.
-El, take it easy! Don’t want to make a hole in the floor now do we? Sa jag och hon skrattade till.
-You don’t want to be able to see your downstairs neighbours? Frågade hon med spelad förvåning.
-Oh, you’re right! I do want to be bothered by the neighbour more than I already am! Sa jag och lipade mot henne.
-Let’s continue, shall we? Avbröt Mo och vi nickade mot henne.

 

-Babe, I’m back! Ropade Liam utifrån hallen och jag sprang dit.
-Hey, love! Sa jag och kysste honom innan jag klev in i hans famn.
-Hi hun, how’s your day been? Frågade han och jag ställde mig mot väggen så att han skulle kunna ta av sig ytterkläderna.
-It’s been great, Mo and El were here helping me with some wedding stuff. Sa jag och tog emot hans jacka och hängde upp den på en galge.
-Really? And how did that go? Frågade han och gav mig en kyss.
-Good, we started on the guest list and looked at colors for the flowers and the bridesmaides dresses. Svarade jag medans vi gick mot soffan och satte oss. Jag kröp ihop i hans famn och han kysste mitt huvud.
-Sounds awesome. Have you chosen your bridesmaides yet? Frågade han och jag nickade.
-Yeah, Eleanor, Heart and Mo will be bridesmaides and Sarah will be my maid of honor. Sa jag och han log gillande.
-Sounds good! Sa han och jag log.
-Yes, your sisters will come down here next week by the way. They’re helping me to pick out the perfect wedding dress. Sa jag och han nickade.
-Okay, haven’t seen them in a while. Gonna be nice to see them! Sa han och jag skrattade.
-They told me to tell you to call them more often. Both of them did! Sa jag och gick emot köket.
-What do you want for dinner? Ropade jag och han kom gåendes efter mig.
-Let’s go out for dinner to celebrate that you kind of know how you want the wedding to be! Viskade han och jag nickade.
-I’ll go change. Sa jag och smet iväg till sovrummet för att byta om.

 

 

När Danielle en halv timma senare kom ut i vardagsrummet igen blev jag mållös, hon var så himla vacker. Hon log mot mig och jag mötte henne i en kyss vid slutet av trappan.
-Wow, you look beautiful! Sa jag och hon log mot mig.
-Well you’re not so bad yourself my lovely fiance! Sa hon och sprack sedan upp i ett större leende.
-Feels good to say that! Sa hon och jag placerade min hand i hennes.
-Let’s go then my beautiful fiancee. Sa jag och hon skrattade.
-Let’s go! Svarade hon och vi lämnade lägenheten.

 

-Liam, how come you always take me to the places with the best food and then I end up eating way to much and can’t walk home? Gnällde Danielle med ett leende på läpparna.
-’Cause I love you. Svarade jag och gav henne en smått komplicerad kyss över bordet.
-Do you love me enough to carry me to the car or should we stay here all night and sleep on the floor? Frågade hon och jag betalade snabbt notan innan jag skrattandes bar upp henne ”bridal-style” och gick ut till bilen. Jag stängde dörren om henne och sprang runt till förar sidan där jag hoppade in.
-I think we weren’t followed by paparazzi tonight or we just didn’t see them. Konstaterade jag och hon kollade ut genom rutan.
-Yeah, it’s very quiet too! Sa hon och jag skrattade.
-Alot! Svarade jag och tog hennes hand.
-But it’s nice to be alone here with you. Jag avslutade med en kyss och hon log mot mina läppar. Gud vad jag var lyckligt över att ha Danielle, över att kunna hålla henne i mina armar och kunna kalla henne min.  Tänk att jag höll på att kasta bort det!
-Babe? Danielle försökte få kontakt med mig genom att vifta framför mitt ansikte och jag skrattade lite.
-Yeah? Frågade jag och hon skrattade hon med.
-Penny for your thoughts? Sa hon och jag tog hennes hand och log mot mig.
-I thought about how lucky I am to have you and what an idiot I was. I love you Danielle! Sa jag och torkade en tår som rann nerför hennes kind.
-I love you too Liam and I’m the lucky one. Log hon och jag släppte hennes hand och började köra hemåt. 

   

-My feet are killing me! I should really stop wearing heals! Klagade Danielle när vi kom innanför dörren. Jag gick fram bakifrån och lyfte upp henne. Hon skrek till men började snart skratta.
-Liam, what on earth are you doing? Skrattade hon och jag började gå mot sovrummet.
-Well my lovely girlfriend, oh sorry fiancee, need to get her sexy ass to the bedroom! Svarade jag och nu garvade hon mer. När vi kom in i sovrummet slängde jag ner henne i sängen och la mig sedan över henne. Jag la mig med armbågarna vid sidan av hennes huvud, så att jag inte skulle lägga all min vikt på henne, och kollade henne djupt i ögonen.
-I love you! Våra läppar möttes i en passionerad kyss. Jag satte mig upp och tog av mig min tröja, innan jag återgick till att kyssa henne. Vi rullade runt så att Danielle låg överst och nu satte hon sig upp och drog plågsamt sakta ner dragkedjan på hennes klänning. Till slut var den av och jag började kyssa henne igen.

 

Jag öppnade ögonen långsamt och möttes av den vackraste synen någonsin. Jag såg min älskades fridfulla ansikte. Hon sov med ett leende på läpparna och jag kom och tänka på natten. Vi hade inte gjort något intimt sedan DET hände, men igår hade vi det och jag log bara av tanken.
-And why are you having that huge smile on your face? Sa Danielle retsamt och jag la mig med huvudet bara några millimetrar ifrån hennes.
-You’re amazing! Jag kysste henne på näsan och hoppade upp ur sängen. Jag drog på mig underkläder och ett par mjukisbyxor innan jag gick mot dörren. Jag vände mig precis innan jag gick ut ur rummet.
-How about some breakfast, love! Hon log och nickade. Jag gick ut till köket och hoppade till när jag såg att någon satt där.
-Sarah? Sa jag och kollade på Danielles storasyster som pillade på en kaffekopp.
-Liam! Sa hon och reste sig upp för att ge mig en kram.
-I was going to surprise you but I didn’t dare to go in to your bedroom. Sa hon och blinkade, jag skrattade åt henne och satte mig ner mittemot henne vid bordet.
-Danielle is just getting ready. Sa jag och hon nickade.
-Yeah, I just personally wanted to congratulate you guys. I’m soo happy Dani found such a great guy. Log hon och Danielle kom ingåendes i köket.
-Need coffee! Sa hon men stannade upp när hon såg vem som satt med mig vid bordet.
-Sarah? Sa hon chockat och Sarah hoppade på henne i en stor kram.
-Dani, oh my baby sister! Ropade Sarah lyckligt och Danielle kramade om henne hårt.
-Oh my god! I can’t believe you’re here! Wait, why are you here? Hon släppte henne och kollade förvirrat på hennes leende storasyster.
-I just wanted to personally congratulate you to the engagement! Sa hon men Danielle kollade skeptiskt på henne.
-No, there’s something else you wanna say. Sarah suckade och tag Danielles händer.
-You know me to well. Sa hon och tog ett djupt andetag samtidigt som hennes leende växte sig större. Jag kollade spänt på Sarah för vad hon skulle säga.
-Danielle, you’re going to become an aunt! Sa hon och Dani kollade pafft på henne.
-WHAT? OH MY GOD! Skrek hon.
-THAT’S FREAKING AMAZING! Sa hon och hoppade fram till mig.
-Congratulations Sarah! Sa jag och kramade om henne.
-Thank you Liam! I’m sorry but I have to go home to mum and dad to tell them to. Sa hon och vi skrattade.
-Love you, sis! Dom gav varandra kindkyssar och Sarah lämnade lägenheten.
-Wow! Sa jag och Danielle instämde.
-Yeah, but now. I want breakfast! Sa hon och hällde upp sig en kopp kaffe. Jag gick fram till henne och la mina händer på hennes midja. Jag kysste henne på kinden och lutade min haka mot hennes axel.
-I love you baby! Sa jag och hon snurrade leendes runt.
-Liam, I love you too! Sa hon och gav mig en lång kyss.
-Now, how about taking a shower. Sa jag och blinkade mot henne. Hon sprang iväg mot badrummet med mig hack i häl. Gud va jag älskar denna tjejen!


Sådära, jag fick upp detta kapitlet :D. Det var ett litet mellan kapitel ifrån Danielle och Liams synvinkel nu med allt om bröllopet som kommer. Detta utspelar sig alltså en vecka efter att Heart och Zayn åkt till Sverige och jag kommer hålla er lite på dom, men jag kan avslöja att vinnaren av tävlingen Nora Sidén kommer att komma in i det första Sverige kapitlet. Detta är ett tidsinställt inlägg. Dom tidsinställa inläggen kommer vara aningen kortare så att ni ska kunna få så många som möjligt ;).


/Olivia.


KOMMENTERA! Efter så många som det var som ställde upp i tävlingen (nästan 60 stycken) så vet vi att ni finns så ta er en-två minuter och släng in en kommentar. 
Om du inte sett det så har vi fått nya blogg.se och svarar på kommentarerna direkt! As nice funktion!

/Embla, Izabella & Olivia.


 


Kommentarer


Micaela Caldegren

älskar eran novell :)
skulle nästa komma imorgon? :)

Svar: Japp, nästa kapitel kommer imorgon. Jag är dock hemma nu, extra tidigt, så kapitel 14 kanske kommer på lördag redan :)
/Olivia.
eionovels.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag kan se)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback







© Olivia Wahlström, Izabella Nanu & Embla Nordén Schau