Should've Taken The Chance. Kapitel 17.

Previously:
”Greg” hälsade han och sträckte fram handen,
”Nialls brother” förklarade han och jag skakade hans hand, leendes.
”Sky, nice to meet you” sa jag och han log.
”You too”
”So what are you doing here?” avbröt Niall och log emot mig.
”Having a lunch break from planning everything” sa jag och han nickade medan de slog sig ner på två utav de lediga stolarna.
”You at Wembley?” frågade han och jag nickade medan jag vinkade till mig servitören för att beställa.
”I’m so, fricking, nervous!!!” utbrast Niall. Vi skrattade lätt åt honom innan vi alla beställde.

 

 

 

”So only two days left now” sa jag när jag, fortfarande tillsammans med Niall och Greg, promenerade nerför Londons folkfyllda gator.
”Yeah, nerves are starting to set in” sa Niall och värjde för en stressad kvinna med barnvagn.
”Wow, this is definetly not what we’re used to” sa Greg och jag log fundersamt emot honom.
”What do you mean?” frågade jag och han gestikulerade runt om dig.
”All these people, like this. All crowded, basically walking on eachother” sa han och jag skrattade.
”This? This is nothing, were I’m from it’s atleast ten times busier” sa jag och vi svängde in i en liten gränd utav något slag, för att inte behöva bli överkörda utav vagnar och nertrampade utav folk.
”Where’re you from?” frågade Niall och jag lutade mig emot den rödaktiga tegelväggen.
”New York City!!” sa jag högt och la till ett litet ’Wohoo’ på slutet. Något som framkallade ett högt skratt ifrån Niall.
”Then I understand what you’re saying” sa Greg och skrattade åt sin bror som nu stod dubbelvikt utav skratt.
”Huh, was I that fun ey?” sa jag skämtsamt och Niall fick tvinga sig själv till att sluta skratta.
”I like to laugh” sa hon enkelt och jag log emot honom.
”That’s good!” sa jag och han nickade.
”So Sky, how old are you?” frågade Greg.
”I’m 17” svarade jag och han nickade lätt.
”92 or 93?” frågade Niall och jag log.
”93.” svarade jag och han log.
”Like me!” sa han och jag skrattade.
”How old are you?” frågade jag Greg.
”I’m 23 so comparing to you, I’m kind of old” svarade han och skrattade åt sig själv.
”Aw, you’re not old. Just older” sa jag snällt och blinkade retsamt emot honom.

 

”So you’re from New York?” frågade Niall där vi promenerade längst en liten undangömd gata. Greg hade åkt tillbaka till hotellet, någon timme tidigare, och sen hade jag och Niall hamnat här.
”Yep” svarade jag och stoppade ner mina händer i mina fickor.
”And you’re 17, born -93?” fortsatte han och jag nickade leendes.
”And you moved here in december?” han fortsatte med sina frågor och jag nickade igen som svar.
”And you have a boyfriend named Adam” avslutade han och jag nickade motvilligt. Visst fan, han också!
”You got it right” sa jag och han log stolt.
”I’m proud, how about me?” sa han och jag grävde i mitt minne efter vad han berättat om sig.
”Your name is Niall, 16 turning 17 in Sepember. You’re from Mullingar in Ireland. You have a brother named Greg, a mum named Maura, a dad named Bob and your biggest dream is to become a worldwide popstar and get to live your dream” sa jag och han kollade imponerat på mig.
”I can’t believe you remebered all that about me” sa han och jag skrattade.
”I was right?” frågade jag glatt och han nickade.
”I’m the beeeeest!!” sa jag och hoppade upp och ner.
Vi fortsatte så ett tag till innan min mobil vibrerade till i fickan och jag mottog ett mindre trevligt sms.

 

From: Adam.
Hello there MY girl. You have a reason why you’ve been walking around London with an unknown guy instead of beeing with me as you should? /Adam. Your BOYFRIEND!

 

Jag knappade in svaret med darriga fingrar och bad till alla gudar att Niall inte skulle märka att något var fel.

 

To: Adam.
Adam! You’ve been watching me? Why? He’s just a friend, an X-Factor contestant I promise! There’s nothing going on between us he’s just kind and starting to become one of my very good friends. Nothing more! /Sky.

 

Snabbt fick jag ett svar och jag öppnade det med andan fast i halsen.

 

From: Adam.
So? I need to make sure you don’t betray me. You see, I don’t trust you. Why should I? You might try to run from me and our relationship and I can’t let that happen now can I?

 

To: Adam.
I don’t!!! What do you want me to do, never hang out with anyone else but you and Nora?

 

From: Adam.
Yes. Now I’ll be at your house in an hour, if you’re not there it will be consequences. 

 

Jag stoppade skakigt ner telefonen i fickan och vände mig emot Niall som tålmodigt stått och tittat på när jag smsat.
”It was Adam” sa jag och kollade ner i marken.
”Yeah..?” sa han och manade på en fortsättning.
”I’m gonna meet him at my house so I have to leave” sa jag och Niall log förståeligt.
”Of course, have fun!” han gav mig en snabb, men varm, kram innan han stegade iväg i riktningen emot hans hotell. And there goes my safety!


 

Förlåt för dröjsmålet, men här får ni Kapitel 17. Kapitel 18 kommer komma upp relativt snart men det kommer vara lite speciellt. I alla fall, mer info om det när det kommer upp.

Kan vi få +5 tills nästa?

/Embla, Izabella & Olivia. 


Kommentarer


My

Jättebra! Kul att jag fick rätta. Känner mejj stolt. AAHHH! :D

Svar: Tyyyyst! :P
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

em

Meeeeeeeeer :D:D

Svar: :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Anonym

JAG HATAR ADAM. o du vet varför
men aaaappp bra!
älskar dig. xxxxxxx

Svar: Felicia? tack!
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

ANONYM BEBIS

måste Adam förstöra de? :P ASBRA KAPITEL!! XX

Svar: Tack Cookie!
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

ellinor

omg......omg.....omg......så bra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! <3 xx

Svar: Haha, tack Ellinor :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Felicia Siecke

ofta att min kommentar inte skickades som mig? alltså..you get what I mean...?
Men ja, det var jag! x

Svar: Obviously not! :P
xxOlivia.
eionovels.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag kan se)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback







© Olivia Wahlström, Izabella Nanu & Embla Nordén Schau