Tear us apart. Kapitel 19.


SURPRISE!!
   
Previously:
-Well you know you can always call me but now I’m gonna go back to Texas! Sa hon med sin mest södra dialekt och vinkade medans hon sprang mot sin bil. Victoria hade kommit till England från Texas för att plugga här, hon var en typisk sydstadstjej som växt upp på en gård med sin familj. Hon pratade gärna om sina hästar och övriga djur och hon var en av dom snällaste människorna jag någonsin mött. Hon satte verkligen familjen framför allt! Jag log åt tanken och fortsatte gå över campus när jag hörde hur någon ropade mitt namn, jag kände igen rösten men kunde inte placera den. När jag väl insåg vem det var vände jag mig om och skrek.
-What are you doing here!

-My legs are asleep! Klagade jag och Zayn kollade skrattandes på mig.
-Hey, concentrate on the road! Skämtade jag och han fortsatte skratta men vände tillbaka blicken mot vägen. Vårt plan hade landat i London bara timmen tidigare och vi hade direkt satt oss i bilen och åkt på en liten roadtrip. Jag var jätte spänd för att komma fram men kroppen värker relativt mycket när man har rest hela dagen.
-Want me to pull over so you can get out of the car for a bit babe? Frågade Zayn. Jag nickade och log tacksamt mot honom, han svände in till vägkanten och jag var snabbt ute ur bilen och fösökte väcka mina sovande ben. Jag försökte gå men benen svek mig, precis innan jag föll till marken tog en stark arm tag om mig och höll om mig.
-I’m not gonna let you fall. Viskade han i mitt öra och jag lutade upp huvudet och gav honom en lång kyss. Jag avslutade kyssen och kollade mig runt lite, vi var på en mindre grusväg och allt jag såg runt om oss var skog.

 

-Baby? Sa jag frågande.
-Mhm.. Mumlade Zayn till svar.
-Where the hell are we? Sa jag och gick lite framåt på vägen, mina ben svek mig inte denna gången, vi var nog den enda bilen inom flera mils avstånd.
-Chill babe, we’re just taking a shortcut. Sa han och jag vände mig leendes mot honom.
-I like it, it’s beautiful here. Sa jag och började backa ifrån honom.
-And quiet. La Zayn till och tog ett steg mot mig för varje steg jag tog ifrån.
-Peaceful. Kontrade jag och han skrattade.
-Beautiful view! Han blinkade mot mig och det var min tur att skratta.
-Mine’s not that bad either! Jag hade stannat upp nu och Zayn plockade upp mobilen ur fickan.
-Lemme take a picture of my beautiful view! Sa han och jag höll upp fingret.
-Wait…! Beordrade jag samtidigt som jag satte händerna i backen och sparkade mig upp i handstående..
-Zayn! Take the damn picture, will you? Sa jag irriterad och slappnade av i benen så att dom viktes och särade på sig. Jag hörde hur Zayn knäppte av bilden och jag ställde mig på fötter igen.
-Sorry babe! Sa han och jag lipade mot honom.

 

-I like how you took the picture when my legs were apart. Sa jag och kollade menande på Zayn som brustit ut i skratt.
-You are fully aware of that that was NOT how I meant it!! Sa jag och han nickade.
-Still sounded odd and funny, tho. Jag tog fram min telefon och gick ifrån Zayn en bit och höjde telefonen samtidigt som jag snabbt klickade in mig på kameran.
-Cheese babe! Zayn lyfte på huvudet, fortfarande skrattandes, och jag tryckte på avtryckaren. Jag log åt bilden och gick till honom för att visa den.
-Adorable! Kommenterade jag innan jag räckte fram mobilen till honom. Han flinade mot bilden och nickade sedan mot bilen.
-We better get going if we wanna come there quite early! Sa han och jag nickade.
-Let’s goo!!! Jag var super hyper och spänd på att komma fram!
-Relax! I really don’t wanna drive with you next to me if you’re gonna be all bouncing in your seat. Skrattade han och jag himlade med ögonen.
-Älskar dig också! Mumlade jag och såg i ögonvrån hur Zayn log.
-Jag elskar dig! Sa han och jag log, han var så söt när han försökte prata svenska.

 

-Babe? Ey, wake up we’re here. Zayns ord och hans skakande på min axel väckte mig och jag slog bort hans hand.
-Yeah, yeah I’m awake! Jag öppnade ögonen helt innan jag gnuggade dom med mina händer och gäspade stort.
-Slept well? Frågade han och jag ryckte på axlarna.
-I think so, I mean I wasn’t really aware of that I fell asleep. Förklarade jag och han skrattade lite innan han pekade ut igenom fönstret.
-Isn’t that her? Frågade han och jag nickade leendes innan jag knäppte av mig bältet och lämnade bilen. Jag såg hur hennes vännina sprang iväg och jag gick lite snabbare mot henne, jag bestämde mig snabbt för att ropa på henne istället.
-Eleanor!! Ropade jag och hon vände sig frågande om. När hon såg att det var jag sprack hon upp i ett stort leende.
-What are you doing here? Frågade hon och sprang fram till mig och gav mig en lång, typisk Eleanor, kram.
-Well we.. började jag och pekade bort mot bilen där Zayn stod med mobilen tryckt mot örat.
-Thought we would surprise you since we got back to England today but that phonecall is probably one of the boys. They probably met my mum before and found out we were back here to, the don’t know we’re here tho. Avslutade jag och log stort.
-Didn’t know. Rättade Zayn och gav Eleanor en stor kram.

 

-So how was Sweden? Frågade El när vi en timme senare satt på ett mysigt litet kafe och pratade. Jag vände mig om mot Zayn och lät honom svara på frågan. Eller åtminstonde börja svara på den.
-It was amazing. I got to meet all of Hearts closes family and a friend of hers. We had to go official and deal with a barbie-girl. Sa han och jag skrattade.
-Sums it up I think! Jag tog en klunk utav mitt kaffe och bet sedan i chokladmuffinsen som stod på fatet framför mig.
-Wait a minute, why are you back early? I didn’t realise that until now but you are early aren’t you? Frågade hon och jag nickade.
-Yeah, mum wanted to go home sort everything out with my dad. Or try atleast. But we brought nonna and nonno. Sa jag och log stort när jag tänkte på mina morföräldrar.
-Nonna and nonno? Sa El frågandes och Zayn svarade i mitt ställe.
-It’s Italian for granddad and grandmom. Svarade han och El kollade förvirrat på mig.
-So why Italian? Frågade hon och jag borstade av smulorna från mina händer innan jag knäppte dom runt kaffekoppen och svarade.
-Because my granddad is Italian. Log jag och El kollade glatt på mig.
-That’s so cool! You’re like from everywhere! England, Sweden, Italy… sa hon och jag fortsatte åt henne.
-Canada and Hawaii. My dads mom is from Hawaii and my dads dad is from Canada! Förklarade jag och dom båda nickade.
-So how many languages do you speak then? Frågade El och jag tog en klunk kaffe och log mot henne.
-Thirteen. Svarade jag sanningsenligt och Zayn hostade till bredvid mig.
-Thirteen?! Utbrast han frågandes och jag skrattade.
-Yeah, I think it’s thirteen atleast. Sa jag och log mot honom.
-Let me hear. El lutade sig över bordet och jag började rabbla upp dom tretton språken jag talade.

-Italian, Swedish, English, French, Spanish, German, Thai, Mandarin, Finnish, Icelandic, Portugese, Arabic and a little Hebrew! El räknade och nickade mot mig.
-Yep, thirteen! Bekräftade hon och Zayn la armen om mig.
-You’re a genious aren’t you? Sa han och jag vände mig om mot honom.
-What? Sa jag förvirrat.
-Yeah, I mean thirteen languages and one of them is Mandarin. One of the hardest languages in the world! Förklarade han och flashade ett stort leende mot mig.
-You want something don’t you? Sa jag misstänksamt och han ryckte på axlarna innan han tyst, så att bara jag hörde, viskade något som fick min mage att fyllas av fjärilar.
-Only you.


 

Tadaa!!! Kapitel 19! For your pleasure! Skrivit både kapitel 18 & 19 idag sen har jag också städat mitt rum och umgåtts med min fina, saknade, vän som ligger här och sover just nu ;)
 
xxOlivia.
Kortare kapitel lönar sig. Det blir fler kapitel och förhoppningsvis oftare, Olivia bygger i detta nu upp ett litet lager av kapitel! Denna novellen kommer desvärre inte att bli så lång. Hur lång vet vi inte exakt men ni ska nog inte räkna med över 35-40 kapitel. Vi är såklart jätte ledsna över det här men vi känner att vi inte blev fullt nöjda med denna novellen, men man vet aldrig! Deet kanske drar igång och bli många mer kapitel! Vi är ju ändå bara på kapitel 19!!
 
/Embla, Izabella & Olivia. xx
 

Kommentarer


Nikita-Nicki-Liiy

SJukt bra tjejen

Svar: Tack :))
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Anonym

jättebrau

Svar: taack :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Nnn

så jeffla bra!

Svar: Tack :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Let me love you!

Love till eran novell!x

Svar: Åh love till dig!!
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Natalie Björk

as bra<3

Svar: tack! :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Anonym

ni/du ääger

Svar: Tack tack!! :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Karmen & Klara!

Så bra är du Olivia, Embla och Izabella med såklart. Saknar dom! :)

Svar: Åh tack Karmen & Klara! Tro mig -jag saknar dom också! :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Amanda & Aila

Vi vill ha mer! Nu. Beroende? Japp!

Svar: Åh det är så kul att läsa sånna här kommentarer, tack för att ni läser och kommenterar :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Johanna Newton

Love it babe!!

Svar: Thank u babee! love u!
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Anonym

Så bra!!

Svar: Tack :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag kan se)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback







© Olivia Wahlström, Izabella Nanu & Embla Nordén Schau